Inlägg från: Snusann |Visa alla inlägg
  • Snusann

bf oktober 2013???

Hej!

Inväntar BIM som borde vara någon gång i början av nästa vecka. Tog ut min spiral i början av sep och har aktivt försökt sen dess. Detta är sjätte ÄL vi försöker på. Har haft ett, ev två tidiga missfall här emellan. Nu hoppas jag sååå mycket att det har tagit sig denna gången. Har det inte det kommer vi att pausa ett tag, för att ta nya tag till sommaren. Jag har blivit helt insnöad på detta och kan knappt tänka på annat... inte helt bra!
    Har en son född -10 och där gick det på första försöket och även det sena missfallet jag hade innan honom gick enkelt. Men men tider förändras... Har väl ett bf runt dem 26 okt om det går som vi vill...

• Snusann

Tog ett test i morse och jag tycker att det är ett svagt streck, ska testa lite längre fram över igen. Har dock redan bokat tid för hälsosamtal hos bm för vi åker till thailand om en vecka och blir borta drygt två veckor. Skulle det inte bli någon graviditet kan man ju alltid avboka. Dock har jag varit säker någon vecka på att jag är gravid, någon konstig känsla. =)
    Har iaf spända tuttar och molvärk till och från! Så glad för detta! Tagit drygt ett halvår!

• Snusann

Idag fick jag ett starkare testresultat och kan med säkerhet säga att jag har bf 26 okt.

• Snusann

Hur mår ni alla här inne?

Jag mår illa lite till och från, speciellt om jag är hungrig... Har även en väldig molvärk/växtvärk.

• Snusann
    Nillann01 skrev 2013-02-22 08:25:36 följande:

Hej!
    Jag mår bara bra förutom att ja är väldigt trött å väldigt illamående till och från och lite molvärk/växtvärk och att magen känns spänd å svullen...

Hur mår nu andra?

Svullen är jag också och väldigt gasig vilket jag tycker är ett problem. Hemma kan man ju släppa en fis... ;) Men på jobbet är det ju lite värre...
  • Snusann

Verkar som vi är många som väntar andra barnet med barn födda 10 som storasyskon. Även här är det så... en son född augusti 2010!

Idag åker vi till thailand i två veckor, det ska bli underbart skönt! Lite synd att inte kunna ta en öl i värmen men det går att överleva det. Det jag oroar mig över är om jag får missfall där nere, jobbigt att blöda mycket...
    Jag på 5+3 idag så det är ju fortfarande tidigt och risken för missfall finns ju, haft det innan!
    Dock tycker jag att jag mår rätt bra, förutom en dunderförkylning, men graviditetssymtom är rätt ok. Lite illamående då och då, molvärk och lite trött...

• Snusann

Jag tycker jag har svårt att dölja. Går in i vecka nio idag! Vissa byxor kan jag inte alls ha längre, bara ett fåtal som funkar. Så även om man är mycket svullen så är det inte bara det längre på mig. Jag blev stor tidigt även med sonen så egentligen är jag inte så förvånad även om det inte var såhär tidigt!

Jag lider med er som fått missfall. Det är min största oro just nu... Haft tre själv varav ett upptäcktes i v 12. :(

Jag har rätt mycket molvärk och mår rätt illa stundtals, dock utan att spy. Har fått mycket finnar samt att jag tappar hår vilket inte är så roligt!

• Snusann

Jag har varit på hälsosamtalet i morse och då frågade hon om jag var intresserad av KUB och sen bokade hon in allt gällande det direkt. Väldigt smidigt!
    Ska på inskrivning om två veckor och då även lämna plodprov och dylikt, sen blir det ultraljud den 16 april. Hoppas att tiden går fort fort fort tills dess...!

Någon mer som är konstant hungrig? Skulle kunna äta hela tiden tror jag...! :)
    Vägde in mig idag också, två kilo minde än när jag vägde in mig med sonen... har satt max 16 kilo i viktuppgång! Satte max 14 förra gången och det klarade jag att hålla så jag ska nog lyckas denna gången också!

Jag känner inte så mycket trötthet än, har snarare svårt att sova, vaknar mitt i natten och sen vrider och vänder de sista timmarna. Tradigt som attans... 8+2 idag!

• Snusann

Visst är väntan olidlig innan man får reda på om allt är bra i magen... Jag vill veta varje dag men försöker lugna mig med att jag en hel massa symptom hela tiden vilket måste tyda på att allt är som det ska. Har KUB den 16/4 men det känns som en evighet tills dess. Var på inskrivning idag och blev erbjuden läkarbesök nästa torsdag för att kolla upp bebisen... Men det passade inte så bra med jobbet och jag kan gott vänta till den 16/4. Men det är seeegt!

Vi har inte berättat för några släktingar alls, två av mina bästa kompisar vet sen typ hela tiden och mina närmsta kollegor gissade sig till det... Vi har dock fyllt jämt både jag och min sambo så vi ska skicka tackkort för uppvaktningen, där passade vi på att skriva att vi väntar nummer två! Ett roligt sätt att berätta, när vi väntade sonen gjorde vi inget särskilt utan vi bara sa det när det passade. Nu får både släkt och vänner reda på det samtidigt! Dock måste jag berätta för chefen innan hon kommer se det på facebook...

Hur mår ni andra? Är det många som är stora? Jag kan inte ha vanliga byxor längre, har börjat med mammabyxor! Svårt att dölja tycker jag...

• Snusann

Varit på ultraljudet för KUB idag, det visade tyvärr ett foster i stl som v 7 och tyvärr ingen hjärtaktivitet. Nu sitter jag har och har fått ta cytotec och hoppas på att börja blöda ut det. Hinnsäcken var så stor som jag trodde att jag var så graviditeten stämde i övrigt. Andra gången min kropp håller kvar ett dött foster en lång tid, 5 veckor nu och 3 veckor förra gången. Lessamt och trist... Jag hade längtat så!
    Jag lämnar gruppen och önskar er alla lycka till! 

Svar på tråden bf oktober 2013???