Inlägg från: tjockobbe |Visa alla inlägg
  • tjockobbe

bf oktober 2013???

Plussat idag! BF, enligt diverse kalkylatorer, 6-9 oktober 2013 om det håller i sig :D
    Så glad så jag kan spricka känns det som! :D
  • tjockobbe

Tack! :D Strecket håller sig lika starkt idag på BIM-3. Tror inte det kan bli starkare i det testet jag har känns det som. Funderar på om jag ska våga ta ett digitalt imorgon, BIM-2, utan att det ger negativt?

• tjockobbe
    Susssiii skrev 2013-01-25 14:25:26 följande:
    Ohh kan du inte lägga upp bild på testet som var så starkt? ^^

Jag kan lägga upp bild på mitt test imorgon om du har lust o ta en titt...om du tror det är positivt eller ej :) Hade varit jätte snällt ^^

Håller tummarna för att det Digitala visar plus för dig imorgon ifall du tar det ^^

Jag har bild i mitt galleri, kolla gärna där! :) strecket syntes direkt när jag testade :))

Jag kollar gärna testbilder, tycker det är kul! :))
  • tjockobbe
    Susssiii skrev 2013-01-25 16:45:50 följande:
    Tjockobbe: jag är rätt dålig på att hitta här så hitta inte ditt bildgalleri.

Nu efter jobb ska jag åka till Apoteket & köpa CB digital...kommer inte kunna hålla mig till BIM på Söndag...Men har så lång menscykel som varit oregelbunden ....34 dagars cykel blir det pm jag hade fått mens imorgon...vilket jag hade förra månaden...

Men tror inte du det borde ge utslag imorgon om jag testar pÅ morgon urin?

Har innan testat på ca 10 tester (olika typer av tester) & alla har gett svagt plus...Så det är ju skumt om ALLA dom är fel :/ Ledsen novell här...Men e väl smått besatt nu ... :/ Detta är ju så s

Om du har fått plus på andra stickor borde du få gravid på CB också tycker jag. Speciellt om de mäter från samma halt hcg båda två. 25 är väl standard o vad CB mäter ifrån. Hoppas! :))

Mina jag tagit nu mäter ju från 10 istället för 25 så därför tänkte jag att det kanske inte skulle synas men strecket har ju inte varit minsta tveksamt så det borde stå gravid på mitt med :))
  • tjockobbe
    Susssiii skrev 2013-01-25 16:46:29 följande:
    Detta är ju så spännande & det är en sådan längtan bakom allt!!!!

Jag såg ditt test från spökstreck-tråden och det är ju ett solklart plus! Grattis! Bebis i produktionshallen!
  • tjockobbe
    harrsara skrev 2013-01-27 09:29:10 följande:
    Om allt går bra, så får jag o min pojkvän en bebis 1 oktober . Plussade i fredags :D hur går det för er och hur gamla är ni? :)
    25 år, pojkvännen också 25 år. Plussade i torsdags o fick 2-3 veckor på ClearBlue digitalt igår. Hade nog ÄL två dagar innan beräknat, tur man körde med tester. :) Bebis är beräknad till 6e oktober.
    Första försöket med första barnet, hoppas på att slippa MF och andra tråkigheter!
  • tjockobbe
    JessPess89 skrev 2013-01-28 16:11:19 följande:
    Jag fick två starka plus i torsdags, var tvungen att göra två test för jag trodde inte att det var sant och i fredags köpte jag ytterligare ett test fast digitalt denna gång och när Gravid dök upp i rutan började jag äntligen inse att det faktiskt var sant haha :) Är helt överlycklig men kan fortfarande inte fatta att det är sant!

Jag ringde och bokade tid hos barnmorskan så det är gjort och om allt går som det ska så är BF den 1 oktober :)
    Grattis till alla er som plussat och ett stort lycka till till er andra!   
    Grattis!
  • tjockobbe
    EG83 skrev 2013-02-01 21:18:11 följande:
    Idag hände något konstigt, och lite pinsamt....fast ändå inte. Äh. Låt mig berätta istället

Sent i förmiddags så var jag på toa och hade känslan av att jag var varm i hela ansiktet. Tittade mig i spegel och jodå, lite lätt rödflammigt var det. Inte mycket men så jag kunde se det. En kollega kom in samtidigt och jag frågade henne om jag såg röd ut. Hon sa "ja lite, har du feber?" och kände på min panna för att konstatera att ja, varm var jag.

Hon frågade hur jag mådde men jag var inte varm eller febrig annars, bara varm i ansiktet liksom.

Då säger hon "Du är inte gravid då?? Så där hade min kompis strax innan hon fick reda på att hon var gravid!"

Och jag ba: "Nää det tror jag inte". Hon tittade på mig och sa "Vadå tror? Vet du inte? KAN det va så eller va?".

Skrattade bort det och gick. Faaaan jag har så dåligt pokerface... Inte för att jag vet att jag är gravid, men det KAN ju vara så. Och jag HOPPAS ju det. Men åååh, när jag väl blir graid så kommer jag ju inte kunna hålla det hemligt för nån, speciellt inte om nån frågar rätt ut som hon gjorde...

Ps. Vad tror ni om detta "symptom"?

Oj, inte nåt som jag hört talas om iaf. Men ingenting är omöjligt känns det som :) O hoppas det har tagit sig direkt för er med :))
    BF 6 oktober
  • tjockobbe
    Imsdal skrev 2013-02-04 12:24:01 följande:
    hej på er! jag har bim nu på fredag, alltså är jag på bim -5 och hoppas på ett plus! :) jag har varit gravid förut och då har jag plussat innan bim.. men jag vågar inte testa innan!! försöker hålla lugnet samt att testerna är inte det billigaste heller:-O. nån mer som BIMmar på fredag? om vi har lyckats denna månad så är det BF ca 17 oktober 2013.. hihi
    Finns billiga tester på nätet att beställa hem. Ex. 5-pack extra tidiga tester (mäter på lägre halt hcg än andra) för 89 kr (frakt tillkommer). Rekommenderas!

Bästpåtest.se tipsar jag dig om! Leverans dagen efter om beställning sker innan 14. :)
    BF 6 oktober <3 Läs underbaragraviditet.blogg.se
  • tjockobbe
    Imsdal skrev 2013-02-04 12:47:07 följande:
    tack så mycket! det var verkligen det billigaste jag har hört :) hinner beställa idag. har du provat dom? hur "bra " är dom?
    Jag har använt dem o alla har gett bra o lätta streck att tolka, inga utsmetningar osv. Jag gillar inte stickor utan föredrar de här i plast som av nån anledning känns både lättare o bättre att hålla på med.

Tog mitt första 4 dagar innan mensen o det gav ett tydligt rosa streck direkt (finns bild i mitt galleri på mina test). Dessa ska kunna ge utslag ännu tidigare, redan 6 dagar innan mens, men jag försökte hålla på det så länge jag kunde, haha.
    Testen stämde fint o fick "gravid 2-3 veckor" på ett dyrt digitalt när jag testade 2 dagar senare. :)

Verkligen värt att prova billigare tester än att hålla på o springa till apoteket o förlora helt sjuka mängder pengar på alla tester som går åt. :)
  • tjockobbe
    Imsdal skrev 2013-02-04 13:18:01 följande:
    PERFEKT! ja det kan handla om vansinniga pengar när man blir lite addict. men du är alltså gravid nu?=)
    Ja men eller hur! Bättre att vara en addict o komma undan så billigt det går! :)

Japp! Vecka 6 idag, känns fantastiskt! :)
  • tjockobbe
    Imsdal skrev 2013-02-04 13:23:52 följande:
    true story;p åh grattis!! då borde du ha BF runt typ 5 okt? jag hoppas verkligen på ett plus:/ grattis igen!!:):):)):) bor du i sthlm?
    Tack! Planerat men ändå förvånad över att det gick direkt! Har fått bf ca 6 oktober, men varierar på lite olika ställen o bereonde på hur de räknar. Får se vad som sägs vid ultraljudet sen, kan ju bli flera veckor åt båda hållen.

Nä jag bor i Trollhättan, lite långt bort :)
  • tjockobbe
    EG83 skrev 2013-02-04 19:29:53 följande:
    Jag har BIM på torsdag. Såå spännande! Jag skulle ha BF ca 16 oktober om det blivit nåt. Ska testa imorrn tänkte jag. Aaaaah! :D
    Åh så spännande! Hoppas för dig!! :)
  • tjockobbe
    Imsdal skrev 2013-02-05 17:58:13 följande:
    börjar känna mig yrslig och lite konstig smak i munnen. hoppas det är ett gott tecken!!! nån annan som känner mer idag?
    Vaknade med illamående, men det gick över med en macka. Sen har det kommit tillbaka väldigt lätt under dagen, men försvann igen nu när jag fick i mig två hamburgare.
    Annars kan jag säga att jag är fruktansvärt trött, aldrig varit med om något liknande!! Så det känns som om det börjar hända saker nu. :)
  • tjockobbe
    Imsdal skrev 2013-02-06 20:48:24 följande:
    Jag har inte känt så mkt idag:-/ börjar få ont i huvudet och lite arg av mig. Låter ju som PMS :-s

Jag ska testa imorgonbitti!

Åh vilken osis! Spara morgonkisset och testa sen när du köpt
    När har du BIM?
    Humör kan solklart vara graviditetstecken. Jag fick det på ÄL+8, SKITSUR verkligen, haha!
    Viictoriap skrev 2013-02-06 20:41:18 följande:

Är riktigt kissnödig hela tiden men glömde köpa test idag!... Så får köpa de imorrn :) hur går de för dig? Gjort nått test?
    Spara morgonkisset i kylen så ska det gå bra att använda en stund senare! :)

• tjockobbe
    enilorac81 skrev 2013-02-11 12:52:02 följande:
    Hur många i tråden har plussat och har ett någorlunda BF? Jag ska till min BM 7:e mars, vill så gärna göra ett UL så jag vet i vilken vecka jag är i
    Vet ju när jag hade både mens o ÄL så mitt BF 6 oktober tror jag är rätt så exakt. Iaf i beräkningen nu, sen kan ju allt ändra sig beroende på hur BM tänker o tycker. Ska på samtal den 19e men blir inget VUL då o kommer nog inte få något heller, men information kan man ju få så mycket man vill!
  • tjockobbe
    enilorac81 skrev 2013-02-11 13:26:21 följande:
    Tjockobbe-när hade du din senaste mens?
    31e december var första dagen på senaste mensen :)
    Man kan ju räkna själv eller ta hjälp av olika kalkylatorer på internet så får man fram ungefärligt enligt den beräkningsmetoden som finns. :)
  • tjockobbe
    enilorac81 skrev 2013-02-11 13:44:23 följande:
    Tjockobbe-mitt problem är att jag aldrig hann få tillbaka min mens från det att jag födde min son i juni 2012, så vet inte mycket mer än att clearblue digital visade +3, dvs varit gravid i mer än 5 veckor...så lite segt. Med min son hade jag också stenkoll på både mens och äl...
    Då är det ju inte alls lätt kan jag förstå! :) Men då är det klart att de måste göra ett VUL på dig iaf så att de kan se ungefär hur långt gången de är! :)
  • tjockobbe
    Edith skrev 2013-02-12 19:59:49 följande:
    Hej:)

Hoppas in här. Plussade för någon vecka sedan och är nu i vecka 6. (5+4)
    Första barnet och det känns overkligt men vi är såklart jättelyckliga över den lilla grodden där inne.
    BF 10/10 enligt familjelivs uträknare.

Vad har ni för symptom? Själv är det inte så mycket för tillfället. Lite spända bröst, ibland lite molvärk. Hade mer molvärk kring BIM än nu. Haft ett litet släng av illamående senaste dagarna men det går över fort.

Grattis!

Väntar också första barnet! Är i v.7 (6+1) idag, o har BF 6/10 enligt uträknaren här.

Mina symptom är spända o ömma bröst, de har blivit större redan också! Annars är det just nu illamående sen ungefär en vecka tillbaka o yrsel som kom idag. Blodtrycket är lågt på mig vanligtvis så vill inte veta hur lågt det kan bli under graviditeten.. men är därför jag mår konstigt. Har just idag mått helt sjukt dåligt, legat i sängen hela dagen trots att jag skulle gjort en massa annat men har verkligen inte haft ork att röra mig.
Svar på tråden bf oktober 2013???