• Lydisen

Ge mig lite hopp..

Vi försökte också på naturlig väg i lite mer än 1 år, men när ens kompisar och bekanta blev gravida en efter en så började vi misstänka att vi kanske inte kunde bli gravida själva. Vi sökte hjälp på rmc i malmö, kom på utredning febr -08, april -08 fick vi veta att vi var ofrivilligt barnlösa pga manlig i fertilitet (spermierna simmade inte så fort som de skulle göra och antalet låg lite i underkant). Vi blev uppsatta i ivf-kön, sommaren kom emellan och sept -08 fick vi äntligen börja. Första försöket resulterade inte i någon graviditet trots fint återfört embryo, vi tog det jättehårt (trots att vi visste att många inte blev gravida på första försöket). Men på vårt andra försök ett par månader senare så fick vi i början på febr -09 veta att vi var gravida och på kontrollen i vecka 8 sågs ett tickande hjärta, okt -09 föddes vårt efterlängtade barn. Nu kämpar vi med att få ett syskon. Vi blev gravida på första syskonförsöket i höstas men det slutade i missfall. I onsdags fick jag återfört ett fint embryo som jag nu ruvar på och den 25/8 är det testdag. Jag håller med ovanstående skrivare, sök hjälp om ni båda är med på det. Jag hoppas att det tar sig för er någon dag och att ni får ert efterlängtade barn. Det är en stor sorg att vara ofrivilligt barnlös. Kram

Svar på tråden Ge mig lite hopp..