• sorgsen01

Ge mig lite hopp..

Hej,

Vi (jag o min sambo) är en av de som har svårigheter att få ett barn. Slutade med mina p-piller för 13 månader sedan och ännu har inget hänt. Fram tills nu har jag kunnat hantera detta (dock med några nedstämda dagar runt mens och en del gråt), har hela tiden tänkt att 1 år är liksom inget konstigt, men nu när vi gått över den "gyllende" 1-årsgränsen och klassas (vad jag förstått) som ofrivilligt barnlös har allt brustit. Jag kan inte se mening med livet, klarar inte av att gå till jobbet och knappt gå upp ur sängen. Det enda jag gör är gråter, gråter o gråter. Det har gått så långt att jag från och till känner att jag inte orkar leva mer. Jag ser bara mörker. Ringde idag för en tid till utredning, fick en om två månder vilket känns som en evighet.

Men min fråga till er som också kämpade över 1 år, hur gick det? Blev ni gravida på egen hand eller fick ni hjälp? Och hur lång tid tog det? Vad var fel (om något var fel vill säga)?   

Många styrkekramar till er andra som också kämpar 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-17 21:35
    Jag såg nu att det finns i princip trådar med exakt det jag söker i "äntligen gravid".

• Svar på tråden Ge mig lite hopp..
  • sorgsen01

Tack för lite hopp Glad. Det känns alltid skönt o höra att det faktiskt går trots att det tar lite tid.
    Hoppas det går bra för er nu.  

• sorgsen01

Leya81: tack för dina råd o fina ord. Jag ska ha dig i åtanke om jag känner att jag behöver någon att prata med. Det känns verkligen underbart att det finns människor där ute som ställer upp för folk de inte ens känner.
    Just det här som du säger om att prata med sin partner tycker jag är delvis ett problem. Min kille är sådan att han håller inne sina känslor o vill helst inte prata om problemet alls. Vilket dessvärre gör att allt blir så mycket jobbigare för mig. Ibland kan det liksom vara skönt o höra att han faktiskt är lika ledsen som jag o att jag kämpar inte ensam. Även fast jag vet att detta tär på honom också. Har fått för mig från att ha läst andra trådar här att min kille inte direkt är unik med att hålla inne med känslor dock.

Svar på tråden Ge mig lite hopp..