Ge mig lite hopp..
Hej,
Vi (jag o min sambo) är en av de som har svårigheter att få ett barn. Slutade med mina p-piller för 13 månader sedan och ännu har inget hänt. Fram tills nu har jag kunnat hantera detta (dock med några nedstämda dagar runt mens och en del gråt), har hela tiden tänkt att 1 år är liksom inget konstigt, men nu när vi gått över den "gyllende" 1-årsgränsen och klassas (vad jag förstått) som ofrivilligt barnlös har allt brustit. Jag kan inte se mening med livet, klarar inte av att gå till jobbet och knappt gå upp ur sängen. Det enda jag gör är gråter, gråter o gråter. Det har gått så långt att jag från och till känner att jag inte orkar leva mer. Jag ser bara mörker. Ringde idag för en tid till utredning, fick en om två månder vilket känns som en evighet.
Men min fråga till er som också kämpade över 1 år, hur gick det? Blev ni gravida på egen hand eller fick ni hjälp? Och hur lång tid tog det? Vad var fel (om något var fel vill säga)?
Många styrkekramar till er andra som också kämpar
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-17 21:35
Jag såg nu att det finns i princip trådar med exakt det jag söker i "äntligen gravid".