Inlägg från: jaghopparhögt |Visa alla inlägg
  • jaghopparhögt

"Nu är jag full..."

Haha vad härligt.
    Var han schysst? Jag har hört många som sagt att Kenta var lite elak och självisk.

• jaghopparhögt
    Årsta skrev 2013-08-23 22:46:18 följande:
    Dom finns på youtube, men om du är smålullig så är det är föredra att lyssna på låtarna.
    Haha jag sitter och jobbar så jag klarar nog se film också ;)
  • jaghopparhögt
    Årsta skrev 2013-08-23 23:23:58 följande:
    Nej det har jag inte, är den skriven efter den 3:e filmen?
    Den är skriven för bara några år sen, det är en intervjubok med Stefan Jarl om alla hans filmer. Han berättar en del om hur de var när de spelade in filmerna och hur det gick för några av killarna efteråt.
  • jaghopparhögt
    Årsta skrev 2013-08-23 23:28:24 följande:
    Intressant, vet att en snubbe bor i Årsta. Har träffat honom på Hjälmaren. Men han är sliten
    Dom flesta dog tidigt enligt Stefan Jarl, när spelade in tredje filmen var det endast ett fåtal av flera hundra människor som levde.
    Jarl berättar också att enda anledningen till att Kenta klarade sig så länge och aldrig började med heroin var för att han var livrädd för sprutor.
  • jaghopparhögt
    Årsta skrev 2013-08-23 23:40:02 följande:
    precis, han höll sig till haschet och biran, och givetvis explorer.

till sist tog väl levern ut sin rätt, men hans son har klarat sig väldigt bra
    Han knaprade rätt mycket piller också.
  • jaghopparhögt
    Årsta skrev 2013-08-23 23:51:31 följande:
    gjorde han säkert, såg det aldrig. Men han rökte på en del. Hur kommer det sig att du kan så mycket om Kenta och Stoffe?
    För att jag har läst boken.
  • jaghopparhögt
    Årsta skrev 2013-08-23 23:58:38 följande:
    fan jag måste fixa den, är det Stefan Jarl som har skrivit den?
    Nej det är Cyril Hellman som har skrivit den, boken är skriven i intervju form om varje film. Inte bara modsfilmerna.

Andra intressanta anekdoter är att Jarl gjorde den andra filmen enbart för att Stoffe skulle få något att göra om dagarna så att han skulle överleva ett tag.
    Också stal Stoffe Jarls skivsamling och sålde den, något Jarl surar lite över fortfarande då han satt på några riktiga rariteter :D
  • jaghopparhögt

En annan kul historia är att runt första filmen så mönstrar Stoffe och får frisedel. Han kommer tillbaka till lägenheten där han och Kenta och Stefan bor och är glad över att han kom så bra överens med alla han mötte på mönstringen och att de beskriv honom med så fina ord när han fick frisedel. Jag minns inte vilket ord det var nu som Stoffe var så stolt över men det var synonymt med idiot eller efterbliven men Jarl hade inte hjärta att berätta vad det betydde eftersom Stoffe var så glad :D

• jaghopparhögt
    Frontline skrev 2013-08-24 00:53:06 följande:
    Har intagit en del öl å whisky ikväll vaknade nyss då jag tydligen hade somnat i datastolen
    Somnade pga trötthet inte av alkoholen Drömmer
    Det stod en liten wirre på databordet så det var bara att smaka av det igen...
    Erkänn att du däckade :)
  • jaghopparhögt
    Frontline skrev 2013-08-24 01:10:52 följande:
    Hehe sådant erkänner man aldrig, visst jag däckade pga av alkoholen men det var en kombo av alkohol och alldeles för lite sömn denna vecka hehe
    Jobbigt att det var i datastolen bara,  man brukar bli så hemskt stel av att sova där.
    Jag gobbedäckade vid ett skrivbord för några år sen och ryggen var knasig i flera dagar efteråt :(
    Nu kan jag dock däcka hur jag vill för jag ligger i soffan och surfar :)
Svar på tråden "Nu är jag full..."