Inlägg från: I Rose I |Visa alla inlägg
  • I Rose I

"Nu är jag full..."

Trailer trash TT skrev 2013-01-18 15:49:59 följande:
    Ikväll ska jag dricka en jävla massa vin och bli så där äckligt full och drygSkål Och nej innan någon moralkärring råkar läsa detta så har jag inga barn hemma och ja dom ville åka till farfar och nej dom tar inte skada av det.
    Skål. Skål

Jag ska också dricka ikväll (oj, vilken nyhet. ). Skillnaden ikväll är dock att jag är glad, hoppfull och något optimistisk jämfört med senaste veckorna. 

Jag har nästan inte sett röken av mina barn senaste veckorna.     
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (Sa´di Persisk Poet)
  • I Rose I
    Highness skrev 2013-01-18 17:35:00 följande:
    chill! =)   Kommer du/ni ihåg denna? 

" rel="nofollow" target="_blank">

Jag har allergi när det gäller systrarna.
  • I Rose I

Varför är nästan alla snygga killar gay? Skrikandes

">

• I Rose I
    Highness skrev 2013-01-18 17:43:17 följande:
    Victoria då? :D  

Påminn mig om nån timme så jag nyktrar till efter 5 sekunder in i videon.
  • I Rose I

">

Ååååh
  • I Rose I
    Highness skrev 2013-01-18 17:47:47 följande:
    hahaha ska jag försöka komma ihåg. :D  
    Men i ärlighetens namn så är den här låten riktigt najs.  Min typ av musik också. :)  

Den var något bättre än dem andra två men jag har svårt för dunk dunk musik. Det måste vara en flytande text. Förstår du hur jag menar?
  • I Rose I

Damn! Fan, jag behöver verkligen komma ut 24 timmar. Det var såååååå länge sen.

">

• I Rose I
    Highness skrev 2013-01-18 18:04:45 följande:
    Helt underbar låt och musikvideo.  Gillar Shakiras dans i den videon. :D  

Här kommer en låt som jag tror att du kommer gilla -  

Jag är nog udda för att vara blatte men jag är verkligen ingen fans av black-music. Inte ett dugg. Enda låten jag kan lyssna från början till slut är dangerous minds. Annars får jag huvudvärk av black-music. Klarar inte ens 5sekunder.  

">

• I Rose I

Jag hade gett vad som helst för att vara icke nykter just nu....

Kim- Vilken pulverdiet är det du går på? Provat att byta ut några av måltiderna mot varma koppen? Man går ner otrolig mycket och bra mycket snabbare än pulverdieten. Bara ett tips.   

• I Rose I

Kim

Jag förstår. Jag lever tillsammans med en man som äter så sunt det bara går att jag bara känner mig dum i huvudet om jag skulle få för mig att äta något onyttigt. Han dricker inte ens cola till annat än med sprit. Han har hjärntvättad mig senaste 11åren med att man ska äta si och så och att portionerna ska se ut på ett viss sätt. Han äter mycket men inte skräpmat och tränar 3gånger i veckan så han går aldrig upp i vikt.

Själv gick jag upp något fruktansvärt med min äldsta son (50kg) och jag har aldrig mått så dålig i hela mitt liv. Jag ville inte ens se mig själv i spegeln utan tog bort alla spegel vi hade hemma. Det var ett helvete att gå ner allt sedan. Jag bytte ut middan mot varma koppen bland annat och började träna och äta enligt makens recept.

Önskar dig all lycka men försök kombinera pulverdieten med träning. Det ger mer resultat.

Skål!           

• I Rose I
    KimPossible skrev 2013-01-25 20:57:20 följande:
    Ah, du har det så också? Här är det liksom äldre matvrak till latarsle gifter sig med den snygga  fitnesssnubben.
    Skämt åsido, det är ju inte så enkelt. Jag skulle gärna träna mer om jag kunde, jag är ju gammal träningsfantast och dansare, men kroppen säger nej idag. :( Det gäller att anpassa både mat och träning om det ska funka.

Men lite vin slinker  alltid ner. Jag är inne på mitt andra nu, hurra! Skål! Skål
    Jag hade ingen uppfattning om min kropp tills jag blev gravid om jag ska vara ärlig. Var helt nöjd med min kropp och så som jag såg ut tills jag exploderade med 50kilo övervikt på mindre än 9 månader. Jag hade TUR som inte sprack. Fattar inte hur det gick till men min hud bara töjde ut sig mer och mer. Att gå ner 50 kilo tär på kroppen. Min älskade kropp som jag var stolt över var puff väck och jag vantrivdes. Jag som älskar sex nobbade maken till den grad och till och med sa till honom att han får gå och hitta någon annan. Det var inte lyckad. Han är ju tokreligiös och fick fnatt. Dan efter släpade han mig bokstavligen till en läkare och bad honom lappa ihop mig så jag slutade bete mig så som jag gjorde. Är honom evig tacksam. Min kropp hittade tillbaka men mina bröst (obs, jag pratar om mina bröst nu och ingen annans) såg ut som två stekta ägg när jag låg på rygg. Tortyr!

Men du är ju inte så gammal Kim. På vissa pass jag går så kommer det 70+ men jag förstår om man tröttnar på träning om det har varit en central del i ens liv under en lång tid. Försök kolla på nätet och hitta billiga bars du kan äta mellan pulverna så att du i alla fall får i dig något gott och inte bara pulversmaken. Blandar du med vatten eller mjölk? Jag brukade blanda i lite färska frukter så att det inte smakade blääää rakt av.

Jag hade gärna druckit ikväll men måste hålla mig nykter. Ska köra till Arlanda på dan och sen tillbaka till Stockholm för att sedan åka dit igen.      

• I Rose I
    fortsätt paddla skrev 2013-01-25 21:03:47 följande:
    Om jag är som min mor kommer jag att svälla upp när jag kommer i klimakteriet. Flopp!
    Men då ska jag mysa i lite former.
    Det kan vara ruskigt fint på kvinnor...
    När jag kommer i klimakteriet kommer jag nog se ut som min mor. Rena förbannelsen att bli påminnd om henne varje gång man ser sig i spegeln....Aja, kanske hinner mitt liv avslutas innan dess om turen är med mig...
  • I Rose I
    KimPossible skrev 2013-01-25 21:23:12 följande:
    Uh, det låter inget vidare alls. Rynkar på näsan Skönt att du kunde komma tillbaka så att du trivs. För det är ju det som är det viktiga, att man trivs själv. Inte att man passar in i någon mall eller ser ut på ett visst sätt för någon annans skull.

För min del så är det diverse sjukdomar som sätter stopp för träningen idag, fibro, artros och troligen RA också, men jag försöker så gott jag kan ändå. Blandar med vatten, tack för tipset att blanda med annat! *läser bär istället för frukt, frukthatare som jag är*

Ska inte ta upp tråden med mer tråkigt nu, men du kan väl skriva hur det går för din mamma.

Skål! SkålKyss 
    Svarar på det här inlägget också sen ska jag inte skriva mer tråkigheter.

Nej, det är inget vidare att gå från 59 till 110. Jag är seriös och jag har lagt ut kort på mig själv när jag var 110kilo med min äldste. Min mage var så stor att jag lätt kunde lägga bricka med mat på mage och äta. Inga problem och ja, jag såg verkligen ut som en korsning mellan Mumin och Lucifer (cindrellas katt). Bitter, arg och otrolig frustrerad från morgon till kväll. Kunde ju för helvete inte gå i slutet då jag till råga på allt fick havandeskapsförgiftning. Inte kul alls.

Ajaj, Artros och fibro låter inget kul alls. Vattengymnastik? Simning? Brukar vara jättebra och sen basta efteråt. du bränner otroliga mängder kalorier.
    Angående mamma...ja, vad ska jag skriva? Suck....Gråter Komma din inbox. Skickar länken till min tråd så får du läsa om du vill. 

Tack.   

• I Rose I

Kolla!!! Åh, nu ser jag inte vad jag skriver....

• I Rose I

Ni får jättegärna dricka för mig också....

Svar på tråden "Nu är jag full..."