Inlägg från: Takex |Visa alla inlägg
  • Takex

ammande föräldrar, se hit =)

Min son är snart 4 månader och behöver inte rapas mer men innan satte jag honom upp i mitt knä, stödde honom med handen och dunkade ryggen försiktigt, men rapade honom aldrig om han somnat, i hans fall fungerade det bra.

Jag ammar när han är hungrig. När han var liten såg jag det på sökreflexen men nu hör jag det på hur han gråter. Men det blir var 3-4:e timme och vi har lite rutin på det så oftast behöver han inte säga till själv.

Innan läggdags, om han vaknar på natten (nu när han går igenom en tillväxtfas vaknar han en gång) och på morgonen när jag fortfarande sover så liggammar jag. Under dagen sitt-står-går ammar jag :P

Den feta mjölken kommer väldigt fort hos mig, tror inte man behöver amma i en timme på endast ett bröst för att få den, "i slutet av amningen" får det att låta som något svårt att komma åt när det nog oftast inte är det eftersom de flesta ammade barn är nöjda och går upp i vikt. Jag klämmer på båda tuttarna innan och tar det som är störst, helt ärligt mycket för att slippa gå med en À och en C kupa :P

Jag ammar tills han släpper/somnar och släpper. Mellan 10-20 min, tycker han äter rätt snabbt.

Jag hade mycket tankar i början men nu tänker jag inte alls, langar bara fram mjölkfabrikerna när det behövs :3

Lycka till!

Svar på tråden ammande föräldrar, se hit =)