torra läppar
Jag får fruktansvärt torra läppar på vintern. Läppsyl torkar bara ut läpparna mera. Någon som vet någon bra salva eller liknanade man kan använda??
Jag får fruktansvärt torra läppar på vintern. Läppsyl torkar bara ut läpparna mera. Någon som vet någon bra salva eller liknanade man kan använda??
Läppsyl bör du inte använda, efterson det är vattenbaserat och därmed bara hjälper medans det är "färskt" på läpparna. Arméns hudsalva är det bästa enligt mig, annars är vaselin, carmex eller idominsalva också bra. Alltså, inte vattenbaserat!
Jag vet att alla sågar Lypsyl, men det är det enda som funkar på mig. Har Carmex (provat massa annat genom åren) bla hemma nu och nej, det blir inte bra. Mina läppar bara skriker efter mer hela tiden då. Provar vidare i läppa-djungeln, men hittills inget som slår Lypsyl.
Prova även att peela läpparna lite försiktig med en fuktig frotehandduk
Många lovordar Ardens Eight Hour Cream. Provat den ts?
Läppsyl bör du inte använda, efterson det är vattenbaserat och därmed bara hjälper medans det är "färskt" på läpparna. Arméns hudsalva är det bästa enligt mig, annars är vaselin, carmex eller idominsalva också bra. Alltså, inte vattenbaserat!
Locobase repair är super!
EA eight hour som nämnts är också bra, men har en hemsk smak/lukt..
Jag har köpt ett stift på hälsokosten som heter BiOliv, skitbra!
Dricker du tillräckligt mycket under dagarna?
Jag kör burt's bees från hälskosten. Inga parabener eller konstigheter. Och inget vatten. Viktigt är såklart att inte slicka på läpparna. Är man förkyld och täppt och andas bara med munnen hjälper inte mycket tycker jag. Brukar också peela lite då och då med en tandborste.