Inlägg från: Sweno |Visa alla inlägg
  • Sweno

skicka dottern till ayia napa???

Jag åkte första gången på påsklovet i 9an. Jag ock en kompis drog till Rhodos. Vi festade, hånglade och solade oss illröda. Sedan var jag på resa med polarna 2 gånger per år hela gymnasiet. 

Jag har supit, sexat, sjungit karaoke, bott på skabbiga hotell där taket rasat in, dragit en meter tequila, deckat på stranden osv osv osv. Det har aldrig hänt mig något som helst utan min vilja.

Däremot har grannar som är över 50 och som bott  5-stjärnit blivit både rånade och varit i en trafikolycka. 

Det finns inga garantier, så om hon i vanliga fall verkar kunna ta hand om sig själv kan hon säkert åka. Men jag hade samlat föräldrarna på ett möte och gått igenom med ungdomarna vad man gör om det händer saker tex.  

• Sweno
    aztec skrev 2013-01-14 21:56:00 följande:
    Håller med de andra, kan de inte åka någon annanstans? För dit åker man ju för att supa och ja alla vet vad jag menar.. sol, bad, semester finns ju på andra ställen.
    Fast det är ju just supa och sex man är ute efter när man är 17 och ska på partyresa. Det är ju det de söker och det får man ju inte på krogen i Sverige utan falskleg. Sedan är hon ju kanske inte smartare om ett år, men jag tycker nu som vuxen att man kanske bör vara 18, dvs myndig innan man kastar sig ut i det.   

Men som sagt jag hade skitkul på alla mina resor. Kom hem från 2 veckor på Kos i juli blekare än var jag var när jag åkte. Dvs jag såg inte solen, levde på natten.  
Svar på tråden skicka dottern till ayia napa???