• Anonym

tänker stämma brallorna av "pappan"!!

Anonym skrev 2013-01-17 15:51:23 följande:
    Om nu ts har en video inspelad där pappan säger allt detta så kan jag meddela att de är faktiskt olagligt att spela in andra utan medtycke! Så den enda som kommer förlora på videon är ts!
    Haha. 

Lagrum?

• Anonym
    sextiotalist skrev 2013-01-17 15:54:21 följande:
    Rättelse, det är inte olagligt så länge man själv medverkar.

Det förekommer ofta, behöver bara titta på ett avsnitt av fuskbyggarna, granskning och andra program .. 
    Jasså okej de visste jag faktiskt inte gäller de om man spelar in telefonsamtal o likande också?
  • Anonym
    sextiotalist skrev 2013-01-17 15:53:07 följande:
    Oj, då skulle varenda person som gift sig kunna stämma hejvilt. För i hur många videos finns det inte "jag lovar att älska dig i nöd och lust till döden skiljer oss åt" detta även inför vittnen och även denna församling, samt ett undertecknande av ett juridiskt bindande papper.
  • Anonym
    TrendyFarsa skrev 2013-01-17 15:57:33 följande:
    Å herregud. ÄNNU EN person (var kommer ni ifrån?) som inte har en susning om juridik och som postar tvärsäkert saker som inte har någon sanningshalt.
    Väldigt tröttsamt!
  • Anonym
    Å herregud. ÄNNU EN person (var kommer ni ifrån?) som inte har en susning om juridik och som postar tvärsäkert saker som inte har någon sanningshalt.
    Ursäkta om jag inte råkar vara lika perfekt som du? Om nu inte ts är med i videon så kan alltså pappan anmäla henne, bättre eller herr perfekt?
  • Anonym
    Sa han som tvärsäkert postar att jag inte har en susning om juridik utan att ha den blekaste aning om vad jag gått igenom i mitt liv för att jag råkade ha ett fel! Dessvärre har jag varit i domstol många gånger och vet mer än du tror! Jag har även nyligen gått igenom en väldigt komplicerad faderskapsutredning där pappan precis som ts ex inte vill ha med vårat barn att göra!

• Anonym
    TrendyFarsa skrev 2013-01-17 16:04:22 följande:
    Du skriver själv, tvärsäkert med armarna i kors.

"så kan jag meddela att det är faktiskt olagligt".
    Här hävdar du saker som inte stämmer. Läs vad du själv skriver! Problemet med detta är att TS kanske tar din okunskap som sanning. Ser du problemet med att du postar lögner och okunskap som sanning?

Om det finns en video från en vigsel så räknas det knappast som något som är smygfilmat. Pappan kan alltså inte anmäla.

Som sagt var kommer ni ifrån?
    *skämskudde*
    Vadå med armarna i kors vad vet du om det? Jag skulle SJÄLV göra en anmälan för några år sedan där jag spelat in och fick till svar att personen i fråga lika gärna kunde anmäla mig om jag inte hade samtycke till inspelningen!!
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-17 16:06:55 följande:
    Vadå med armarna i kors vad vet du om det? Jag skulle SJÄLV göra en anmälan för några år sedan där jag spelat in och fick till svar att personen i fråga lika gärna kunde anmäla mig om jag inte hade samtycke till inspelningen!!
    Kan även tillägga att detta gällde ett knivdåd och inget patetiskt han vill inte ta ansvar drama!
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-17 16:07:53 följande:
    Kan även tillägga att detta gällde ett knivdåd och inget patetiskt han vill inte ta ansvar drama!
    Men vad vet jag min åklagare var väl outbildad?
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-17 16:06:55 följande:
    Du har inte kompetensen att avgöra om den situationen är, i juridiskt avseende, identisk med TS situation. 
  • Anonym
    TrendyFarsa skrev 2013-01-17 16:11:33 följande:
    Du skriver

Så uttalar sig bara folk som VET. I det här fallet gissade du bara men ville få det att framstå som en sanning. 

Vem gav dig det svaret? Var det någon som, precis som du, "kan meddela att det är faktiskt olagligt?"
    För det var inte från en Polis eller åklagare som du fick det beskedet.

Var det kanske någon "Anonym" på FL som sa det? 
    Ett tips, lyssna inte på dom. 
    Du skriver "du sitter med armarna i kors" har du dubbel moral eller? Så yttrar sig väl bara folk som VET?

Du skriver "för det var inte från en polis eller åklagare som du fick det beskedet" Så´skriver bara en som VET återigen dubbelmoral!!

Ett tips ta reda på fakta INNAN du öppnar munnen!!

Jag fick inte ha de som bevis enligt min åklagare! Enda "beviset" dem tog med och hade (som hon ordagrant sa) "ligger personen i fatet" var att hon gick efter kniven!

Trots detta lades målet ner då dem inte kunde bevisa att hon gjorde självförsvar! 
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-17 16:14:13 följande:
    Du har inte kompetensen att avgöra om den situationen är, i juridiskt avseende, identisk med TS situation. 
    Hur vet du vad jag har för kompetens? 
  • Anonym
    TrendyFarsa skrev 2013-01-17 16:21:24 följande:
    Jag fick nog lite huvudvärk av det inlägget.

Om en åklagare beslutat att du inte kan använda en film som bevis i en rättegång så är det så.

Men hävda inte "så kan jag meddela att det är faktiskt olagligt". som du gjorde, för då kan det framstå som att du VET och inte att du bara gissar, ok? 
    Jag trodde jag visste av egen erfarenhet och fortfarande säg inte åt mig vad jag ska göra o inte göra innan du sopat rent framför din egna dörr! Du sitter själv o skriver som att du vet allt om saker du inte har en susning om!
  • Anonym
    TrendyFarsa skrev 2013-01-17 16:11:33 följande:
    Du skriver

Så uttalar sig bara folk som VET. I det här fallet gissade du bara men ville få det att framstå som en sanning. 

Vem gav dig det svaret? Var det någon som, precis som du, "kan meddela att det är faktiskt olagligt?"
    För det var inte från en Polis eller åklagare som du fick det beskedet.

Var det kanske någon "Anonym" på FL som sa det? 
    Ett tips, lyssna inte på dom. 
    hävda inte "För det var inte från en polis eller åklagare som du fick det beskedet". som du gjorde, för då kan det framstå som att du VET och inte att du bara gissar, ok? 
  • Anonym
    TrendyFarsa skrev 2013-01-17 16:23:14 följande:
    Du är säkert kompetent på många saker, men juridik är inte en av dessa. Det har vi förstått.
    Ja eller så är jag inte kompetent alls vad vet du? Skriv inte vad jag är och inte är innan du vet är du snäll!
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-17 16:26:00 följande:
    Ja eller så är jag inte kompetent alls vad vet du? Skriv inte vad jag är och inte är innan du vet är du snäll!
    Att du inte har juridisk kompetens har framgått av dina egna inlägg. 
  • Anonym
    TrendyFarsa skrev 2013-01-17 16:23:14 följande:
    Du är säkert kompetent på många saker, men juridik är inte en av dessa. Det har vi förstått.
    Men till skillnad från dig har jag faktiskt ett liv så nu har jag icke tid för larv längre, vi hörs hejjpa!
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-17 12:41:38 följande:
    Efter att ha läst denna tråd var jag tvungen att diskutera med en nära släkting som arbetar som domare i HD..Han skrattade gott kan jag säga och svaret jag fick var: det kommer INTE gå att tvinga pappan att ha umgänge med sitt barn och underhåll/skadestånd kommer aldrig gå igenom, då du som oder hade även du ett val att skaffa barn. Att du var naiv och trodde på guld och gröna skogar är ditt problem. Ett barn håller längre än kärleken. Samt att om alla dumpade kvinnor som lever utan en far till sina barn hade fått skadestånd för att de sköter "hela barnet" hade det stått i media.. Det kommer som sagt inte gå ts att få ut något av det hela, utan som han sa, det enda är att du kommer förlora i rätten och betala en massa onödiga summor pengar som du istället kunnat lägga på ditt barn.

Man kan inte stämma någon i sverige för att denne "lovat" en gång att dela bördan med dig. Har ni ett skriftligt avtal om att han skulle göra allt detta innan du fick barn? Det enda du kan få är underhåll för barnet, men tvinga pappan att ha umgänge kan du glömma. Min släkting vet nog vad han talar om efter 30år i HD.. 
  • Anonym

Även om jag kan förstå din ilska , vad exakt ska du stämma honom för ?
    Du visste vem han var innan du skaffade barn med honom , men du valde att göra det ändå , så vad ska du stämma honom för ? Att vara en lowlife ? Det är väl knappast olagligt ? Ska han då stämma dig för att vara korkad och naiv ? Det ärinte heller olagligt ?

Mitt tips , lägg ner tankarna på en stämning , dina chanser att vinna det och få något skadestånd tror jag är minimala ,den förstra frågan du antagligen komer f¨å är , "varför skaffade du barn med honom ?"  Acceptera att du gjorde ett stort misstag i att självmant välja att skaffa barn med ett asshole , lär dig av det och se till att söka dig till bättre killar nästa gång. Se även till att få ensam vårdnad om barnet.   

Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!