• elmadumle

tänker stämma brallorna av "pappan"!!

Anonym (TS) skrev 2013-01-13 13:50:19 följande:

Det vore ju det bästa såklart. Det är ju bättre för barnet att ha en relation med pappan än med en barnvakt. Kanske tar pappan sitt förnuft till fånga och går med på umgänge istället för att bli ruinerad.

Det ända rätten kan besluta om är umgänge för pappa och barn men de aldrig tvinga en förälder att träffa sitt barn och nej, han kommer inte heller bli ruinerad genom att bli dömd att betala till dig, det händer inte i Sverige så sorry du kommer få betala en fet räkning till både din advokat och pappans ombud.
  • elmadumle
    Anonym (TS) skrev 2013-01-13 13:58:53 följande:

Jag har ensam vårdnad. Vill ha gemensam vårdnad och växelvis boende för barnet men "pappan" vägrar. Ett barn har två föräldrar och när man bestämmer sig för att skaffa barn är det ett gemensamt åtagande och i vilket det ingår en implicit överenskommelse att man ansvarar för halva barnet var. Jag skulle aldrig skaffat barn med "pappan" på premisserna att jag blir barnets enda förälder.
    Fortfarande inget du kan bestämma över själv tyvärr och jag tvivlar på att rätten dömer till gemensam vårdnad om pappan säger att han inte vill ha det. Är det bra tycker du att erat barn umgås med en pappa som uppenbarligen inte är intresserad? Jag tycker du ska säga att du inte heller vill ha barnet mer än halvtid så får man hoppas att soc går in och omhändertar det stackars barnet som varken har en mamma eller pappa som är intresserad av det.
  • elmadumle
    Anonym (TS) skrev 2013-01-16 13:11:39 följande:

Vi diskuterade länge och väl om vi skulle skaffa barn och hur vi skulle göra. Vi planerade föräldraledighet, uppfostran, boende. "Pappan" lovade vitt och brett att inte bli som sin egen "pappa" och överge sitt barn och lämna mig själv med barnet. Jag ser det som ett bindande avtal mellan oss. "Pappan" lovade mig att bli en närvarande och bra pappa och ta sin del av ansvaret både för barnets skull men också för att jag inte skulle sacka efter i min karriär för mycket. Han har inte levererat det han lovade. Om man inte kan tolka det som ett avtalsbrott så heter jag Blåsta Bruden.
    Ja du är tyvärr den Blåsta Bruden, ni hade inget som helst avtal som skulle hålla i rätten, hoppas verkligen inte att någon åklagare tar upp viktig tid på det här på beskostnad av ett riktigt brott. Lägg ner innan du gör dig ännu mer till åtlöje.
  • elmadumle
    Anonym (TS) skrev 2013-01-17 19:26:36 följande:

Stämningen handlar om förhållandena mellan mig och "pappan" till mitt barn. Barnet är egentligen inte intressant i det här fallet. "Pappan" har brutit vårt avtal genom att överge vårt gemensamma barn och lämna mig med allt ansvar. Hans avtalsbrott har orsakat mig inkomstbortfall, karriärstagnering, extraarbete i form av påtvingad barnomsorg, ont i ryggen, gråa hår och mörka ringar under ögonen av sömnbrist. Det är hans avtalsbrott som är problemet med andra ord.

Även om ni hade bott ihop tvivlar jag på att pappan hade tagit sitt ansvar. Hade du kunnat lämna ett litet barn till någon som är så totalt ointresserad av sitt barn? Du hade nog fått göra allt ialla fall  själv.
    Han har inte begått något avtalsbrott!
  • elmadumle
    Ramborg skrev 2013-01-18 14:51:05 följande:
    Ni vet att det är skillnad på brott (kriminellt) och avtalsbrott, eller hur? Att bryta ett avtal är inte kriminellt, ungefär som att bryta benet inte är kriminellt. Men det är ändå ett BROTT (på benet) (mot avtalet).

Men återigen, pappan har inte brytit mot något avtal.
Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!