Dantes matte skrev 2013-01-15 22:04:30 följande:
Wmtd1987 - jag har också tvillingar utan nån pappa, komiskt på nåt sätt. Jag gnäller inte heller om tid eller pengar men alla i min familj hade mått bättre om pappan brytt sig och tagit sin beskärda del av bördan, för visst fan är det jobbigt att vara ensam förälder. När han nu inte bryr sig känslomässigt eller med sin tid så hade det varit trevligt att han i alla fall skulle ta sin del ekonomiskt.
Visst är de jobbigt men oavsett om man har pappan med i bilden måste man ju gå in för o bli mamma till 100, att bli mamma är o uppoffra mkt både tid o pengar, sitta uppe på nätterna med sjuka barn, skrikiga bebisar, eller av oro när trotsiga tonåringar är ute o ränner, föräldrarmöten, aktiviteter aa du hajjar men man får så mkt tillbax :)
Dantes matte skrev 2013-01-15 22:18:39 följande:
Wmdt1987 - att jämföra en pappa som skiter i sina löften, sitt ansvar, sitt barn (!) med en pappa som avlider blir väl en ganska dålig ämförelse väl?
Nu va inte de riktigt poängen om han skiter i dem eller om han dör, men man kan inte ha inställningen att man ska bli mamma på deltid, antingen blir man förälder eller så blir man de inte de finns inge mitt emellan. Istället för att ts ska sitta o gnälla om tid o pengar o lägga ännu mer tid o pengar på en stämning som dem flesta troligtvis kommer skratta åt, så är de bättre hon tar till vara på tiden med sitt barn o njuter!! Man hinner knappt blinka innan dem är stora o ska flytta, tiden går fortare än man tror!