• wmtd1987

tänker stämma brallorna av "pappan"!!

Sök hjälp om du prioriterar karriär o pengar före kärleken till ditt barn! Du kanske har intyg att du skulle få ha din tjänst om han skulle ta sitt ansvar, men just nu har du något bättre du har alla dessa timmar med ditt barn för dig själv!! Glada lekstunder, mysstunder m.m betyder inte de lite mer än ett jävla jobb o några futtiga slantar?? 

• wmtd1987
    Anonym (TS) skrev 2013-01-15 15:38:00 följande:

En relation handlar om ett givande och ett tagande. Oavsett vilken sorts arbetsfördelning vi skulle haft så skulle den sett annorlunda ut än nu. Om jag skulle tagit hand om barnet helt själv så skulle han förmodligen bidragit med sitt lönekuvert. Eller så skulle vi delat på omhändertagandet av barnet och jag skulle kunnat ha kvar mitt arbete. Varje dag som "pappan" skiter i sitt barn kostar mig tid och pengar. Det är tid och pengar som han borde stå för som barnets andra förälder. Det är tid och pengar som han stjäl från mig. Som sagt är jag inte intresserad av att subventionera hans liv.
    Men för i helvete hör du hur de låter!??!????? TID OCH PENGAR??? PRIORITET 1 ÄR VÄL FÖRFAN BARNET!!!!!!!!!!!! Hur tror du barnet känner o va utan pappa??? Men de skiter väl du i bara du får din tid o dina pengar!! Gå till en socialtant med de där resonemanget o jag lovar du har inget barn kvar sen!!! Lägg om din prioritering eller låt barnet komma till ett hem som vill ha HELA barnet o inte tid o pengar!! Du kanske borde tänkt på innan att ett barn tar tid innan du skaffa de!! Och ett tips till STERILISERA DIG!! Människor som du ska fan inte ha barn!!!
  • wmtd1987

Hur fan har man hjärta o vilja "skyffla" över sitt egna barn på någon som inte vill ha de?? Va tror du?? Att rätten ska tvinga pappan till umgänge?? Han vill inte helt enkelt DEAL WITH IT!! Hur tror du barnet skulle må o vara oss någon som inte vill ha barnet där??

• wmtd1987
    K med lilla E skrev 2013-01-15 21:02:25 följande:
    VIlken halva skulle du helst vilja ha TS? Över eller underdelen?
    Överdelen är väl lättast då spar hon tid o pengar på blöjbytena? 
  • wmtd1987
    wmtd1987 skrev 2013-01-15 21:04:06 följande:
    Överdelen är väl lättast då spar hon tid o pengar på blöjbytena? 
    Sorry kunde inte låta bli så otroligt synd om barnet men ts resonemang e ju bara så tvistat så kan man va annat än ironiskt?? De måste ju vara en blufftråd eller finns de verkligen så pantade människor??
  • wmtd1987
    Anonym (TS) skrev 2013-01-15 21:05:32 följande:

Men det är ju ändå skillnad på äktenskapslöften och överenskommelse om att skaffa barn tillsammans?
    Ett barn är ömtåligare än en partner? Seriöst vem tror du lider mest av att pappan sa upp kontakten du eller barnet??
  • wmtd1987
    Dantes matte skrev 2013-01-15 21:21:40 följande:
    Wmtd1987 - varför så upprörd på mamman? Det är ju pappan som gör fel. Eller tycker du kanske att bara för att hon är mamma ska hon finna sig i situationen?
    Som någon skrev ovan skaffar man barn går man in till 100% inte 50% 

Jag har själv tvillingar utan pappa har inte sett röken av han sen jag vart gravid men inte sitter jag och gnäller om tid eller pengar, han gav mig bland de finaste jag har de enda han har gjort rätt men inte skulle jag sitta o gnälla om tid o pengar bara för att allt annat han gjort är fel, skulle jag gnälla på honom så vore de över hur barnen kommer ha de utan pappa!

Pappan har inte gjort fel mot ts han har gjort fel mot barnet!

Hur skulle hon gjort om han hade avlidit eller liknande? Pissat på hans grav för hon bara vill vara deltidsförälder? 
  • wmtd1987
    Dantes matte skrev 2013-01-15 22:04:30 följande:
    Wmtd1987 - jag har också tvillingar utan nån pappa, komiskt på nåt sätt. Jag gnäller inte heller om tid eller pengar men alla i min familj hade mått bättre om pappan brytt sig och tagit sin beskärda del av bördan, för visst fan är det jobbigt att vara ensam förälder. När han nu inte bryr sig känslomässigt eller med sin tid så hade det varit trevligt att han i alla fall skulle ta sin del ekonomiskt.
    Visst är de jobbigt men oavsett om man har pappan med i bilden måste man ju gå in för o bli mamma till 100, att bli mamma är o uppoffra mkt både tid o pengar, sitta uppe på nätterna med sjuka barn, skrikiga bebisar, eller av oro när trotsiga tonåringar är ute o ränner, föräldrarmöten, aktiviteter aa du hajjar men man får så mkt tillbax :)
    Dantes matte skrev 2013-01-15 22:18:39 följande:
    Wmdt1987 - att jämföra en pappa som skiter i sina löften, sitt ansvar, sitt barn (!) med en pappa som avlider blir väl en ganska dålig ämförelse väl?
    Nu va inte de riktigt poängen om han skiter i dem eller om han dör, men man kan inte ha inställningen att man ska bli mamma på deltid, antingen blir man förälder eller så blir man de inte de finns inge mitt emellan. Istället för att ts ska sitta o gnälla om tid o pengar o lägga ännu mer tid o pengar på en stämning som dem flesta troligtvis kommer skratta åt, så är de bättre hon tar till vara på tiden med sitt barn o njuter!! Man hinner knappt blinka innan dem är stora o ska flytta, tiden går fortare än man tror!

Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!