Inlägg från: Anonym (Bitterhet stank) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bitterhet stank)

tänker stämma brallorna av "pappan"!!

TS, din bitterhet är inte hälsosam. Att du är förbannad på pappan är fullt förståeligt. Men det du gör nu är inte särskilt sunt. Mannen som övergav dig har sina skäl även om du inte förstår dig på dem. Han har sina issues. Sitt bagage. Om du hade varit en större människa så hade du kallt kunnat konstatera att en man som gör så som han gör är antagligen själsligt sjuk.

Och en tanke för framtiden: vem vill satsa på en partner som bär så mycket bitterhet i sitt bagage som du nu gör?

Satsa dina pengar på samtalsterapi. Bryt ihop och gå vidare som de allra flesta andra människor gör.
    Slut fred med dig själv och situationen. Gör det bästa av det hela och fokusera på den gåva ditt barn faktiskt är.

Livet är fullt av besvikelser. Man kan välja att fokusera på det som man anser är fel eller det som faktiskt skänker energi.

"An eye for an eye leaves the whole world blind" //Gandhi

• Anonym (Bitterhet stank)
    Anonym (TS) skrev 2013-01-15 15:42:45 följande:

Jag är tyvärr inte den typiskt uppoffrande kvinnotypen eller någon moder teresa. Jag gör mitt allt för mitt barn som för övrigt inte saknar något varken känslomässigt eller ekonomiskt men tycker inte att barnet bara är mitt ansvar. Om jag skulle velat vara en ensamförälder skulle jag valt insemination i danmark.
    Det finns inget motsatsförhållande till att vara uppoffrande och vara någon som går vidare med sitt liv genom att släppa ett smärtsamt förflutet.

Släpp. Gå vidare. Det krävs sann styrka att göra det. Och enbart en stor människa, någon som är större än ditt ex, gör rätt val i det här fallet. Och det rätta valet är det som skadar minsta möjliga antal människor.

Det jag kan utläsa från dina utspel är att du innerst inne är en väldigt rädd tjej. En tjej vars värsta mardröm besannats: du är utbytbar och försumbar.

Men sanningen är att om du verkligen älskade dig själv och hade en grundmurad trygghet så hade du förmodligen rest dig och rak i ryggen med huvudet högt valt den väg som ger dig mest energi. Och du hade aldrig i helvete slösat en enda sekund av din energi på den där mannen igen.

Men den väg du valt du kommer att kosta mer än den smakar. Och som flera har konstaterat så gäller det även på det materiella planet.

Snälla. Lyssna till förnuft. DU och ingen annan har möjlighet att välja en annan väg. Det fina med livet är att du varje dag har en ny möjlighet att välja.
Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!