• Loriyana

tänker stämma brallorna av "pappan"!!

Tyvärr så fungerar det så i Sverige att män verkar kunna slippa allt ansvar.

• Loriyana

TS: Jag förstår din irritation. Har gått igenom samma sak som du. Jag var extremt tydlig i min relation att OM jag mot förmodan skulle bli gravid så skulle jag inte göra abort. Min partner hade samma åsikt och lovade dyrt och heligt att han skulle vara där för mig och barnet vid en eventuell graviditet. Efter två år tillsammans så blev jag gravid...och han fick panik och stack.

Jag blev ensamstående förälder och utsattes för samhällets spott och spä. Jag fick sluta mitt jobb eftersom det inte fungerade att jobba OB som ensamstående, ekonomin försämrades, hälsan försämrades, mitt sociala liv blev icke-existerande. Nu arbetar jag men inte inom mitt utbildningsområde och inte heller full tid eftersom det inte är bra för barnet med långa dagar på förskolan.

Jag älskar mitt barn och är oehört glad över att jag har henne. Men visst är jag bitter på dotterns pappa som bröt vårt muntliga avtal på det viset. Mitt liv blev inte alls som jag tänkt mig och jag har fått kämpa något otroligt.     

• Loriyana
    Anonym (mrs x) skrev 2013-01-14 21:18:36 följande:
    Du kan inte vara högavlönad.

Ingen mamma räknar timlön för att ta hand om ett barn.

Du valde att föda barnet; du får stå för vad du gjort.

Mannen drog?

Varje sunt tänkande man skulle ha dragit.

Så "sunda" män överger sina barn?
  • Loriyana
    Anonym (mrs x) skrev 2013-01-14 20:49:56 följande:
    Antingen är tråden sann.
    Och det handlar om en man som försöker skydda sitt liv mot en - låt oss uttrycka det milt - udda kvinna.

Eller påhitt alltihopa.

Jag tycker att TS är underbart fräsh. Till skillnad från de flesta kvinnorna i Sverige så daltar hon inte med männen utan anser att de måste stå för sina handlingar.
Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!