Inlägg från: Anonym (mrs x) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mrs x)

tänker stämma brallorna av "pappan"!!

Anonym (TS) skrev 2013-01-13 21:33:29 följande:

Vi kom överens om att skaffa barn efter att ha diskuterat det fram och tillbaka ett tag. Vi pratade om hur vi skulle uppfostra barnet, hur vi skulle dela upp föräldraledigheten, jada jada. Jag hade det till och med som krav att vi skulle dela på föräldraledigheten. No problems var det då. Och han svor på att aldrig bli som sin egen pappa (som försvann såklart). Jag uppfattade det som om vi muntligt förhandlade fram ett bindande avtal om att gemensamt skaffa barn och ta hand om det tillsammans.
    Det finns inga bindande avtal av det slaget.

Några funderingar, T.S..
    Du gör ett hämndlystet, bittert och aggressivt intryck.

Jag undrar om det möjligen  var  så att du släppte lös graviditetshormonerna lite väl mycket - och han därför  blev rädd och stack?

Nu skall du ruinera honom. Den möjligheten finns inte i Sverige. Han skall betala underhåll till barnet, det är allt. Du har ingen rätt till  underhåll av honom.

• Anonym (mrs x)

Med tanke på hur T.S. utterycker sig , misstänker jag att pappan in spe insåg att denna kvinna kunde han inte leva med ( som TS skriver: att hon inte var kvinnan i hans liv) - och drog.
    Kanske släppte TS ut en extra dos gaviditetshormoner  i deras relation?

Jag tror inte tråden är sann i och för sig, men det är en annan historia!

• Anonym (mrs x)
    Jennie med ie skrev 2013-01-14 20:42:40 följande:

Det har väl förvisso ganska liten betydelse för TS chanser, varför pappan drog... Och skulle ha ha dumpat sitt barn för att TS betett sig illa vore det knappast en förmildrande omständighet för honom, om man säger.
    Antingen är tråden sann.
    Och det handlar om en man som försöker skydda sitt liv mot en - låt oss uttrycka det milt - udda kvinna.

Eller påhitt alltihopa.

• Anonym (mrs x)
    Jennie med ie skrev 2013-01-14 20:55:33 följande:
    Ser du det som nåt positivt för hans del?
    Skulle du vilja leva resten av ditt liv med TS ?
  • Anonym (mrs x)
    Anonym (ensam) skrev 2013-01-14 20:54:41 följande:

Och om tråden är sann, så spelar anledningen till att pappan drog som sagt mindre roll för TS chanser att vinna en ev. process....
    Hon kan inte vinna processen.
    Sverige är inte USA.

Finns ingen lagstiftning som hon kan luta sig mot.
    Ingen seriös advokat kan gå med på att  driva det här målet.

• Anonym (mrs x)
    Anonym (TS) skrev 2013-01-14 20:29:54 följande:

1. Om han skulle påstå att jag ändå skulle tagit hand om barnet för att jag är kvinna kan jag hävda att han i såfall skulle bytt mina bildäck, skottat garageuppfarten, tagit junior på fotboll och dragit in pengarna till hushållet. Ingen kvinna tar hand om barn och hem gratis. 2. Mitt arbete har ett pris och det är min alternativkostnad. I princip min timlön om jag skulle vara på arbetet (vilket jag inte kan eftersom JAG tar hand om VÅRT barn). Jag är högavlönad och därmed en dyr "barnvakt" för en low life "pappa".
    Du kan inte vara högavlönad.

Ingen mamma räknar timlön för att ta hand om ett barn.

Du valde att föda barnet; du får stå för vad du gjort.

Mannen drog?

Varje sunt tänkande man skulle ha dragit.
  • Anonym (mrs x)
    Loriyana skrev 2013-01-14 21:59:17 följande:

Jag tycker att TS är underbart fräsh. Till skillnad från de flesta kvinnorna i Sverige så daltar hon inte med männen utan anser att de måste stå för sina handlingar.
    Kvinnorna i Sverige, de yngre, daltar med sig själva.

T.S. är inte fräsch - hon har fått för sig att "stämma brallorna " av  sitt ex. Fräscht uttryckt?
Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!