tänker stämma brallorna av "pappan"!!
Iam skrev 2013-01-14 12:04:34 följande:
Det är ju många som i andra diskussioner hävdar att eftersom mamman har bebisen i magen så är det hon som bestämmer om det ska födas eller inte... Detta oavsett om pappan är med på tåget eller inte. Det vill säga, mamman ska ha rättigheten.
Med en sådan rättighet kommer ju även skyldigheter. Dvs på samma sätt som mamman kan bestämma att en man genetiskt ska bli pappa, vare sig han vill eller ej, eftersom hon bär på barnet och äger rätten att bestämma om det ska födas. På samma sätt kan pappan ta sitt pick och pack och dra om han ångrar sig... Just för att det är mamman som bär på barnet.
Nu tycker inte jag att pappan gjort rätt i detta fallet. Han har svikit sitt eget barn.
Men TS är ju inte sur för att han svikit barnet, hon är sur för att han svikit henne...Egoist? Javisst!
Och det är nog bara för henne att tugga i sig offerkoftan och acceptera att han inte vill ha henne längre, trots barn.
Nåja.. det var bara lite reflektioner.
Vad gäller stämningen så tror jag att den kommer att slå tillbaka med dubbel kraft.
Inte nog med att TS inte kommer att få några pengar av exet, hon kommer dessutom stå med dubbla rättegångskostnader, och där kan vi förmodligen prata 100 000 i runda slängar, om inte det dubbla.
Håller med till 100%. Har dock en fundering, när jag var inne i min vårdnadstvist så sa dom att i såna här fall så står var och en för sina kostnader, oavsett utgång.
Jag är inte utbildad så jag är inte säker men jag fick iaf betala för mig själv.