Inlägg från: K med lilla E |Visa alla inlägg
  • K med lilla E

tänker stämma brallorna av "pappan"!!

TS jag tycker inte att du verkar klok någonstans, men har du bara pratat med EN jurist om det här??

Hade jag varit som du så hade jag nog sett till att ställa samma fråga till minst 2 jurister till innan jag gav mig in i något som troligen kommer att ruinera mig, Dina varningsklockor borde ringa skyhögt...... Det här kommer att sluta i ekonomisk katastrof för din del, tyvärr!

• K med lilla E
    Anonym (TS) skrev 2013-01-15 10:05:31 följande:

Det handlar om nuet. "Pappan" utnyttjar mig fortfarande. Det är så att säga ett pågående beteende från hans sida. Jag har ett intyg på att jag skulle kunna gå tillbaks till mitt gamla jobb om "pappan" tog sitt ansvar. Jag tänker mig ett månatligt alternativt årligt skadestånd baserat på hur mycket eller lite "pappan" tar ansvar för barnet. Vet inte riktigt hur min advokat tänkt lägga upp stämningen än. Men jag litar på henne.

Tycker fortfarande du är korkad som inte begär en second opinion hos någon eller några andra jurister först innan du går mot ekomomisk ruin! Det låter som om du fått tag i en jurist som vill suga pengar ur dig!
  • K med lilla E
    Anonym (TS) skrev 2013-01-15 15:38:00 följande:

En relation handlar om ett givande och ett tagande. Oavsett vilken sorts arbetsfördelning vi skulle haft så skulle den sett annorlunda ut än nu. Om jag skulle tagit hand om barnet helt själv så skulle han förmodligen bidragit med sitt lönekuvert. Eller så skulle vi delat på omhändertagandet av barnet och jag skulle kunnat ha kvar mitt arbete. Varje dag som "pappan" skiter i sitt barn kostar mig tid och pengar. Det är tid och pengar som han borde stå för som barnets andra förälder. Det är tid och pengar som han stjäl från mig. Som sagt är jag inte intresserad av att subventionera hans liv.
    Du kommer förmodligen inte att få en krona för "tiden" du lägger ner i hans ställe. Och rent ekonomiskt  kommer du endast få underhållssumman, vad är det du inte förstår?
  • K med lilla E
    Anonym (TS) skrev 2013-01-15 15:42:45 följande:

Jag är tyvärr inte den typiskt uppoffrande kvinnotypen eller någon moder teresa. Jag gör mitt allt för mitt barn som för övrigt inte saknar något varken känslomässigt eller ekonomiskt men tycker inte att barnet bara är mitt ansvar. Om jag skulle velat vara en ensamförälder skulle jag valt insemination i danmark.
    Tror inte att den du syftar på är varken uppoffrande eller moder theresa, utan en helt vanlig självständig mamma som tar tag  i sin situation och gör det som varje normalt funtad förälder gör, och inte gräver ner sig i bitterhet och drömmar om hämnd.
  • K med lilla E
    Anonym skrev 2013-01-15 17:22:03 följande:
    Du skulle valt en ansvarstagande pappa, inte en low life. Det är ditt stora misstag.

Har aldrig hört uttrycket "low life", förstår att det verkligen inte är något positivt, men vad i hela friden betyder det??
  • K med lilla E

"Vi kom överens om att skaffa barn tillsammans och dela på ansvaret. Det är inte en överenskommelse man bara kan bryta för att man känner för det."

Tyvärr så kan man det.. Du är ute på tunn is när du inte släpper det här. Du har pengar nu så att ni klarar er, men efter den här stämningsresan så kommer du att vara hur utblottad som helst. VARFÖR tror du så på att den här juristen ska ro iland detta åt dig? Hade man kunnat göra så som du tänkt dig, att stämma för avtalsbrott i sådana här fall så skulle nog någon annan ha kommit på det för länge sen och det hade varit hur vanligt som helst. Eller vad tror du?

• K med lilla E

VIlken halva skulle du helst vilja ha TS? Över eller underdelen?

• K med lilla E
    Anonym (TS) skrev 2013-01-16 13:11:39 följande:

Vi diskuterade länge och väl om vi skulle skaffa barn och hur vi skulle göra. Vi planerade föräldraledighet, uppfostran, boende. "Pappan" lovade vitt och brett att inte bli som sin egen "pappa" och överge sitt barn och lämna mig själv med barnet. Jag ser det som ett bindande avtal mellan oss. "Pappan" lovade mig att bli en närvarande och bra pappa och ta sin del av ansvaret både för barnets skull men också för att jag inte skulle sacka efter i min karriär för mycket. Han har inte levererat det han lovade. Om man inte kan tolka det som ett avtalsbrott så heter jag Blåsta Bruden.
    Och snart är du  dubbelblåst, av din jurist! Du tillhör nog inte bevågningsreserven tyärr damen..
  • K med lilla E

Var går egentligen gränsen TS tycker du när det är befogat att stämma för avtalsbrott??

Om jag lovat att komma hem till B på middag på lördag så har ju vi ingått en sorts avtal, hon handlar hem mat och vin och det kostar ju både tid och pengar. Om jag då ringer fem i 7 på lördag och har ångrat mig och inte har lust att komma, kan hon då stämma mig för avtalsbrott??

Man måste väl för sjutton få lov att ändra sig utan att riskera att bli stämd?!

• K med lilla E
    Anonym (Jösses) skrev 2013-01-16 19:16:00 följande:
    Jag tycker det är en ganska stor skillnad på att bara ändra sig när det handlar om något så viktigt som barn och på att ändra sig och dissa sin vän eller liknande..... Hoppas du tycker det med egentligen.

Så klart jag tycker! De allra flesta skulle varken stämma för det ena eller andra, tanken skulle inte ens slå oss, eller hur??
  • K med lilla E
    belz skrev 2013-01-16 19:45:54 följande:
    Man kan frysa in mat. Man kan inte frysa in barn.

(eller kan kan man, men det är rätt elakt och antagligen straffbart)
Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!