• milizza

tänker stämma brallorna av "pappan"!!

Anonym (TS) skrev 2013-01-13 14:16:04 följande:

Han säger på en filminspelning från vår förlovningsfest att han är överlycklig att få bli pappa och att det är det bästa beslutet han tagit hittills i sitt liv.

Jag hänger inte med? Du pratar om att stämma pappan för avtalsbrott. Ovanstående bevisar ingenting...att han säger att han är överlycklig att bli pappa samt att det är hans livs bästa beslut betyder INTE att han har ingått något avtal med dej.

Om han inte vill ha sitt barn..så vill han inte!

En fråga till dej TS, om pappan inte vill ha sitt barn,varför vill du då tvinga ditt barn dit? Jag tror inte ett barn mår bra att vara där den inte är välkommen eller önskad.

• milizza
    Anonym (TS) skrev 2013-01-13 21:04:27 följande:

Det handlar inte om hämnd. Det handlar om att jag inte orkar vara en bra mamma 100% av tiden. Det är inte meningen att man ska vara ensam med ett barn. Om naturen hade ämnat det på det viset så skulle det inte behövas två föräldrar att skapa liv. Jag skulle orka vara en bra mamma 50% av tiden. Jag är inte superwoman utan bara en människa. Stämma skiten tänker jag göra och sedan kommer jag anlita mig en barnflicka eller nåt för pengarna och bli den bästa morsan ever.

Ärligt talat..jag ryser när jag läser dina inlägg. Kul för din unge att du inte orkar med den och att du vill bli av med den 50% av tiden. Jag har som sagt 2 barn på heltid..klart det är tufft ibland..men som jag ser det drar jag vinstlotten som får ha mina barn..medans deras pappa är den som går miste om två underbara ungar.

Kanske borde du försöka tänka så? Inte på att du inte orkar eller vill ha ditt barn. ETT barn? Hur svårt kan det vara?!

Och du har så fel i ditt inlägg kvinnorna är dom som är gjorda att ta hand om barnen på heltid.för så har det vart i tusentals ord..det är först på senare år vi fått någon form av jämnlikhet.     
  • milizza
    Anonym (TS) skrev 2013-01-13 21:20:16 följande:

Parterna avtalade fram att de skulle ha sex med varandra och sedan gjorde de precis det de avtalat fram - hade sex. Inget avtalsbrott där inte.

Men snälla nu har jag frågat dej 2 gånger! VAD exakt är det för avtal du och barnets pappa gjorde??
  • milizza
    SupersurasunkSara skrev 2013-01-13 21:24:10 följande:
    Som jag har förstått det: Skaffa barn. Han kom dock på att TS inte var kvinnan i hans liv (undrar varför..) och drog. Om inte TS har någon form av skriftligt avtal blir det nog väldigt svårt att bevisa att han var med på det.

Haha jo har fattat det   

Men själva "avtalet" att säga jag vill ha barn med dej kan ju inte räknas som ett avtal?
    Vad har hennes advokat för bevis?

• milizza
    Anonym (TS) skrev 2013-01-13 21:33:29 följande:

Vi kom överens om att skaffa barn efter att ha diskuterat det fram och tillbaka ett tag. Vi pratade om hur vi skulle uppfostra barnet, hur vi skulle dela upp föräldraledigheten, jada jada. Jag hade det till och med som krav att vi skulle dela på föräldraledigheten. No problems var det då. Och han svor på att aldrig bli som sin egen pappa (som försvann såklart). Jag uppfattade det som om vi muntligt förhandlade fram ett bindande avtal om att gemensamt skaffa barn och ta hand om det tillsammans.

Så giftemål är samma för dej? Någon LOVAR muntligt att i nöd o lust stanna hos dej tills döden skiljer er åt?

Stackars den som skiljer sig från dej!

Och vadå jag klarar det bättre än dej?! Har inget att göra med vem som är den bästa föräldern. Men enligt MEJ så är det fruktansvärt att se sitt barn som en börda och stämma någon med målet att bli av med barnet för att kunna få ett bättre jobb!!!

I alla tider har det funnits både mammor och pappor som inte vill veta av sina barn, tragiskt men sant!!

Och hur sjutton tänker du när du vill lämmna ditt barn som du älskar och ska skydda,till någon som inte vill ha barnet????         
Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!