Inlägg från: Tonårsmamman1 |Visa alla inlägg
  • Tonårsmamman1

tänker stämma brallorna av "pappan"!!

Anonym (TS) skrev 2013-01-13 17:19:18 följande:

Fast tyvärr är jag inte intresserad av ett högre underhållsbidrag. Jag är intresserad av att sätta dit low life "pappan" för att han dumpat sin skit på min bakgård. Jag blir tvungen att skyffla undan skiten men gör det såklart inte gratis.
    Tror du att du kommer att vinna om det säger så i rätten? Referera till ditt barn som skit?
  • Tonårsmamman1
    Jättekul skrev 2013-01-13 17:39:21 följande:
    "Jag saknar den begåvning som krävs för att förstå skillnaden". Hahahaha vilket grovt påhopp och anklagelse.

Detta är verkligeheten. TS har insett att hon behöver avlastning. Pappan vill inte. TS stämmer pappan på ett engångsbelopp för avtalsbrott. TS kan ordna barnvakt för pengarna. VAd är problemet?

TS ORKAR inte. Hon behöver hjälp. 
    Men de har inget avtal. Att skaffa barn tillsammans är inget avtal man gör. Jag tror TS är bitter för att hon valde en looser som pappa till sitt barn, nu vill hon göra livet surt för pappan.
    Vill hon ha avlastning kan hon vända sig till socialen, så kan de hjälpa henne, det kostar inget. 
  • Tonårsmamman1
    Jättekul skrev 2013-01-13 17:51:59 följande:
    Har ingen lust att besvara en människa som hela tiden upprepar ett mantra. Jag ska dock göra ett undantag för dig fast det går att läsa här bland inläggen.

TS vill ha pengar för att kunna köpa sig en barnvakt. Alternativt att pappan tar barnet. BArnet kommer inte att fara illa hos pappan. Om TS visste att det var hin onde själv så skulle hon naturligtvis inte be honom. Hon kallar inte sitt barn för skit vilket ansågs vara saker runt omkring. Detta har hon förklarat dvs att hon älskar sitt barn. Trots det så ska flera inlägg rikta in sig på just ordet "skit". Fantastiskt intelligent av vuxna människor kan tyckas. Ja, jag tror att TS har en stor chans att vinna detta mål. Littorins x gjorde detsamma. Dock hann det aldrig bli en rättegång innan han öppnade plånboken. Varför öppnade han plånboken? Jo, han var chanslös i en rättegång. TS har rätt till ett skitunderhåll på 1273 kronor. 
    Littorin öppnade inte plånboken för att han var chanslös, han ville slippa media. Nu tror jag inte att TS:s losser till ex är känd, så hon har inte denna hållhake på honom. Som sagt, han har inte brutit något avtal. Så på vilka grunder ska hon stämma honom på? Att han är en dålig pappa? 
  • Tonårsmamman1
    Jättekul skrev 2013-01-13 18:00:28 följande:
    Nej, men TS x har det tydligen väldigt gott ställt.
    Och? Man kan inte stämma någon för att de är rika. 
  • Tonårsmamman1
    Anonym (TS) skrev 2013-01-13 21:04:27 följande:

Det handlar inte om hämnd. Det handlar om att jag inte orkar vara en bra mamma 100% av tiden. Det är inte meningen att man ska vara ensam med ett barn. Om naturen hade ämnat det på det viset så skulle det inte behövas två föräldrar att skapa liv. Jag skulle orka vara en bra mamma 50% av tiden. Jag är inte superwoman utan bara en människa. Stämma skiten tänker jag göra och sedan kommer jag anlita mig en barnflicka eller nåt för pengarna och bli den bästa morsan ever.
    Stämma för vad då? Du har inget case.
  • Tonårsmamman1
    Anonym (TS) skrev 2013-01-13 21:13:51 följande:

Gubben får själv bestämma om han vill ta ansvar genom att faktiskt finnas till för barnet rent fysiskt eller genom att betala för att slippa det. Jag önskar såklart att han väljer umgänge framför att bli ruinerad av mig.
    Han har att välja mellan att inte umgås med sitt barn och att umgås med sitt barn. 
  • Tonårsmamman1
    m0desty skrev 2013-01-15 13:39:36 följande:
    Är det inte fler som tycker att TS har rätt i att pappan gör fel, rent moraliskt, som dumpar allt jobb det innebär att ta hand om och fostra barnet, på henne?

Bortsett då från det legala, det ekonomiska och om pappan är en lämplig förälder eller ej, eftersom så många inlägg handlar om detta - är det rätt att en man ska kunna lämna en kvinna med barnet bara för att det är möjligt? En kvinna som är gravid i v 20 (som exempel) kan ju inte bara dra, hon har ju barnet på gott och på ont.

Tråkigt också att så många inte kan tänka den komplexa(?) tanken att TS älskar sitt barn och vill dess bästa, men att hon inte vill vara barnets enda förälder med allt vad det innebär.

Nu har jag inte läst alla inlägg (men många) och jag ser inte att folk försvarar pappan, de flesta tycker att han gör fel, moraliskt.
    Men detta handlar ju inte om moral, utan om juridik, om det är möjligt att stämma någon som är omoralisk. Och det är det inte, hur korkad man än tycker pappan är.
Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!