-
Tvivlar på att svensk lag stöder sådana domar. Det finns ingen lag som tvingar en förälder att umgås med sina barn.gosegrisen skrev 2013-01-13 12:12:51 följande:Det bästa du kan hoppas på med en sådan stämning är rätten beslutar att han måste passa barnet halva tiden. Alltså ett beslut om umgängestid, inte ett beslut om ekonomisk ersättning utöver underhållet. Hur kul kommer det bli för barnet tror du?
-
Mizzii skrev 2013-01-13 12:22:30 följande:Får man äns ersättning så via stämning?
Varför inte bara skita i tölpen och gå vidare och bara må bra du och ungen?
-
Spartacus skrev 2013-01-13 12:52:29 följande:precis, stackars barn!
det är nog tyvärr bara så att du får försöka gå vidare i livet och lägga allt groll bakom dig...
på vilket sätt mår vare sig du eller erat barn bättre av att hålla på att tjafsa om umgänget?
du får vårdnadsbidrag, thats it.
sen så tycker jag att du sa kontakta en familjeterapeut och få ihop en gemensam tid för samtal... det värsta man någonsin kan göra mot sig själv och sitt barn är att ha en skitrelation till barnets mamma/pappa. se till att ni får komma till tals med en tredje part så ni får ge uttryck för ER berättelse.
ta hand om dig själv och barnet!
se till att du får lite avlastning emellanåt genom vänner, familj eller barnvakt...
förstår att du måste vara trött och frustrerad men det här är fel väg att gå, det är bara du som förlorar på det..
Vårdnadsbidrag? -
Jag svarar vartefter jag läser inlägg (för krångligt att läsa en hel tråd först för att sedan gå tillbaka för att bemöta inlägg - gör du så?Anonym skrev 2013-01-13 18:23:08 följande:Du orkade inte läsa rättelsen i inlägget under där hon skrev att det förstås skulle stå underhåll och inte vårdnadsbidrag?
-
Ts, försöker du komma tillbaka till den tid när parterna inför en skilsmässa tvingades uppge anledning; otrohet, lång och varaktig söndring etc?
Föreställer mig ett gift par som planerar att skaffa barn. Plötsligt början mannen att misshandla sin hustru. Hustrun ger sig iväg från hemmet med de prylar som går att packa i bil en dag när maken inte är hemma.
Därefter upptäcker hon att hon är gravid.
VEM har brutit avtalet att skaffa barn tillsammans och leva ihop tills döden skiljer dem åt?
Vem ska kompensera vem ekonomiskt?? -
Twiist3d skrev 2013-01-14 17:14:34 följande:
Du kan inte vara på riktigt alltså!!
Adoptera bort barnet till en familj som mer än gääääärna tar hand om honom/henne!
Ekonomiskt lidande my ass! Visste du inte att barn kostar innan du blev gravid?! <
"Mörka ringar under ögonen (vilket minskar mitt marknadsvärde som potentiell partner till en trevlig man) "... HAHAHA!