aronnax skrev 2013-01-12 21:05:51 följande:
Okay, men då verkar det ju vara depressivt.
Hade du kunnat väljs hade du ju inte gjort såhär, eller hur?
Så alla tankar på lathet eller jag kan inte får du försöka ta bort.
Hur är det, du äter dåligt, blir liggande..
Hur är det med oro? självbild? Livslust? Självmordstankar? Sover du lagom eller mycket/lite? Lust att göra NÅGOT ALLS, nåt du gillar?. Har du folk du umgås med? Många frågor, men jag tänker depression här.
En infektion kan nog inte ge sådant här, men man jag utlösa en depression..
Jag har iofs. hört om Borrelia som givit trötthetssyndrom.
Verkar jobbigt i alla fall, du måste söka igen o igen,, Ta med någon om dom inte lyssnar.
Jag är absolut deprimerad numera, men det kom först EFTER tröttheten och alla fysiska problem. Jag mår nämligen dåligt av att inte funka normalt, att inte kunna jobba, att jag har utbildat mig men inte har kommit ut i arbete pga kroppen. Jag har lust att göra mycket, men jag orkar inte... Ska jag göra nåt så tar det för mkt av min kraft och jag är helt slut efteråt. Sover jättemycket. Kan sitta upp och bara nicka till. Känns som att jag är i dvala konstant och har svårt att koncentrera mig på att ens se en film (älskar film annars).
Att säga trötthet känns dock rätt missvisande, för det är inte nån vanlig trötthet. Jag känner mig snarare helt dränerad på energi, kraftlös och som att kroppen ska ge vika vilken stund som helst och inte orkar hålla mig uppe. Det blir lite bättre när jag sovit mycket, men jag är alltid trött och aldrig utvilad. Kan utan problem sova 17 h per dygn.
Men, men, ja det är väl dags att bråka på vården igen. För jag ha aldrig fått nån diagnos för detta.