Inlägg från: SandyD |Visa alla inlägg
  • SandyD

Missfall vecka 6 upptäcktes i vecka 13, sk fördröjt missfall. Misstänkt mola, någon som varit med om samma?

Jag beklagar verkligen!
     I april förra året var jag med om något liknande. Hade lite ont i magen och bara en känsla av att något var fel och åkte in och gjorde ett vul i vecka 12. De konstaterade då att det inte fanns något foster och att jag hade en misstänkt mola. Eftersom de såg redan då att det var en misstänkt mola så fick jag tid för skrapning några dagar senare, då de vill ta hand om det som kommer ut för att kunna skicka det på analys.

Efter några veckor fick jag reda på att det inte gick att säkerställa om det var en mola eller inte utan det var tvunget att göra ytterligare, mer grundliga analyser för att kunna få svar. Under tiden fick jag åka och lämna blodprover med jämna mellanrum precis som om det skulle ha varit en mola.

Efter en och en halv månad fick jag veta att det inte var en mola trots allt och att det var fritt fram att börja försöka igen.

Vad som hänt vet vi fortfarande inte men idag är jag gravid igen i vecka 15 och vi har fått göra ett flertal ultraljud under vägen för att se så att allt ser bra ut, vilket det gör hittills.

Så det finns hopp trots allt även om jag tror att det bästa är att ställa in dig på det värsta så att du inte blir allt för besviken. Önskar dig lycka till och håller tummarna för att det ska gå bra för er också.

Svar på tråden Missfall vecka 6 upptäcktes i vecka 13, sk fördröjt missfall. Misstänkt mola, någon som varit med om samma?