De gör så ont...
Beklagar dina missafall o X... :(. Har själv haft x och det är en obehaglig upplevelse...
Vet att läkaren jag pratade med efter operationen berättade att mina chanser till graviditet var goda. Nu plockade de inte bort min äggledare utan de kunde suga ut det cm stora embryot. Sen så är det visst så att en borttagen äggledare inte betyder att den äggstocken är "förlorad". Äggledarna är nämligen så flexibla att de kan transportera ägg ifrån båda äggstockarna. Tror hon sa nåt om att man med endast en äggledare fortfarande har 80% chans till att ägget kan befruktas o fastna i livmodern. Dock så ökar ju risken för X igen från 2% till 5% om man haft det.
Sitter själv just nu med blankt gravtest efter ett MA som upptäcktes innan jul. Innan dess ett MF. Nä.. det suger helt klart fett med alla dessa "misslyckanden". Är dessutom i IVF svängen så tusenlapparna bara flyger iväg...
Har dock en helt underbar son från 2009. Längtar dock så efter att få känna känslan igen av att vara gravid... (o då längre än till vecka 5-7)...
Hoppas vi har bättre tur 2013!!
/en som vet hur det kan "kännas"....