Inlägg från: Dandelionis |Visa alla inlägg
  • Dandelionis

Hyra lägenhet utomlands?!

Hej!

Jag behöver snabb hjälp. Jag och min sambo vill åka iväg i augusti i år till något varmt och härligt land. Jag pluggade i Spanien i Nerja i en månad när jag gick på gymnasiet och tyckte det var jättefint där, så gärna någon kuststad i Spanien. Egentligen går vilket land som helst bra (Grekland, Kroatien, Cypern osv osv) bara det är riktigt varmt. Det är sola och bada vi vill göra. That's it. 

Problemet är att det är så himla svårt att hitta lägenheter. De flesta förmedlingar som kommer upp på google hyr ut svindyrt per vecka. Vi är båda studenter och kan nöja oss med låg standard bara priset är överkomligt.

Alla tips är välkomna! Vi vill få något bokat så snart som möjligt.  

• Svar på tråden Hyra lägenhet utomlands?!
  • Dandelionis

Tack!

Som svar på era frågor:

Vi måste åka i augusti för det är enda månaden vi är lediga (sommarjobb, vansbrosimmet, osv). 

Sen måste vi inte ha lägenhet men eftersom vi ska vara borta så länge är det skönt att kunna laga egen mat och slippa köpa frukost, lunch och middag "ute".

Fler tips? 

• Dandelionis

Tack :)

Det är ingen som har hyrt lägenhet i Spanien (exempelvis Nerja) själva eller kanske har en lägenhet att hyra ut? 

• Dandelionis
    Anna 679 skrev 2013-01-26 21:23:55 följande:
    Hej
    Ser att du letar boende i Nerja. Vi har ett radhus där som vi hyr ut. Vet ej om det är för dyrt för er budget,
    Se på www.hyrinerja.blogspot.se
    Just nu är det ledigt från 5/8.

Det ryms lätt 2 st till så hittar ni ng att resa med så blir det ju billigare. Flygresorna till Spanien är billigare i augusti.
    Tack för tipset! Det är tyvärr väldigt dyrt för oss då vi vill vara borta en månad och bara är 2 personer. Men hoppas ni hittar någon annan hyresgäst! :D
  • Dandelionis
    Duckan skrev 2013-01-28 09:06:45 följande:
    6800 kr /veckan under högsäsong är inte dyrt tycker jag.
    Tyck inte det då. Det har inget med saken att göra. Obestämd
  • Dandelionis
    Duckan skrev 2013-01-28 19:48:37 följande:
    Vad jag försökte tala om är att det kan vara svårt att hitta så mycket billigare boende, vilket ju är relevant. Hoppas det löser sig ändå.
    Jaha försökte du tala om de?
Svar på tråden Hyra lägenhet utomlands?!