Inlägg från: Petite Jasmine |Visa alla inlägg
  • Petite Jasmine

Sex med prostituerad, erfarenheter?

Alfred811 skrev 2013-01-06 13:38:23 följande:
    Vi säljer oss till högstbjudande, och alla säljer vi våra kroppar. Det är intressant hur det automatiskt blir att sälja sin kropp/själv osv för att det handlar om sex. Men jag är inget fan av din retorik, jag känner känslor av överlägsenhet och tacksamhetsskuld. Dessutom får det icke-kommersiella sexet en kommersiell touch och det skulle inte jag uppskatta. Men det är bara min känsla och jag säger inte att det är fel.
    Hur menar du med överlägsenhet och tacksamhetsskuld? Mot eller mellan vilka?

Jag ser snarare ingen större skillnad mellan kommersiellt eller icke-kommersiellt sex ;) Men det är många tjejer som säljer sex som gör det, så jag kan inte tala för alla. Det är dock ändå min upplevelse. Jag har haft liknande sorters sex/bemötande både gratis och mot betalning. Är det någonstans där jag känner mig som ett köttstycke till exempel så är det snarare på krogmiljö än någon annanstans...
    Sexarbetare, bloggare och debattör om sexindustrin. Medlem i Rose Alliance, riksorganisationen för sex- och erotikarbetare.
  • Petite Jasmine
    Alfred811 skrev 2013-01-06 14:19:29 följande:

Om jag skulle ha sex med en kvinna som i förbifarten nämner att hon ikväll kan tänka sig att ge bort sex gratis till mig. Så skulle hennes uttalande kännas överlägset, kommersiellt och en känsla eller fundering om att jag borde känna tacksamhetsskuld eftersom hon är så snäll skulle dyka upp och förstöra sexet. 

Jag tror det är kanon både för dig och dina kunder att du känner så. Men jag ser det ur köparens perspektiv och du ur säljarens, det sker på dina villkor även när du väljer att "ge bort sex gratis". Jag hade inte uppskattat det, andra bryr sig säkert inte alls.
    Aha! Då förstår jag. Jag tror jag förklarade min retorik tidigare någonstans i tråden.

Jo, här:

Att jag använder retoriken "ge bort sig själv gratis" är för att vissa kallar det jag gör för att "sälja mig själv" eller "sälja min kropp". För att de ska förstå logikbristen så ger jag igen med samma mynt ;)

Jag blir lika irriterad av att bli anklagad för att sälja min kropp som du blir av att jag antyder att jag skänker bort den till dig. ;) Även om budskapet gick fram, så var det inte riktat till dig då du inte har använt dig av den förstnämnda retoriken... ;) Det är snarare de som skriver så som tycks känna någon slags överlägsenhet för att de "skänker sig själva".

Jag varken säljer eller skänker bort mig själv, och jag förväntar mig inte direkt tacksamhet. Någon form av medmänsklig och ömsesidig uppskattning - ja. Men inte någon tacksamhet...
    Sexarbetare, bloggare och debattör om sexindustrin. Medlem i Rose Alliance, riksorganisationen för sex- och erotikarbetare.
  • Petite Jasmine
    100kgpappa skrev 2013-01-06 14:26:34 följande:
    Hunter, om du faktiskt tar och läser igenom dina egna inlägg och sedan jämför dem med de Jesper har skrivet, så kanske du märker en viss skillnad:

Jesper skriver sakligt, han har argument för sin påståenden, de är alltså inte bara baserade på vad han tycker, utan på verkligheten. Han är inte otrevlig mot andra som tycker annorlunda än han själv, god näthyfs helt enkelt.

Du kallar folk både det ena och andra, anser dig ha rätt att se ner på folk, sågar andras inlägg som du inte ens orkar läsa igenom. Du påstår att folk ska se verkligheten, men det ironiska är ju att det är ju du som inte ser den, du har bara fastställt en bild i ditt huvud av det som du tror är verkligheten, utan nån som helst förankring.

Det sitter folk på detta forumet från den verkligheten du beskriver, och när deras bild är en helt annan än din, då fastställer du bara att de har fel. Du anser din egen åsikt som är baserad på tyckande är mer nära verkligheten än den från dem som LEVER i den verkligheten. För mig är det helt obegripligt hur man kan ha en sådan inställning.

Givetvis får du tycka vad du vill, men man kan fortfarande uttrycka sig på ett civiliserat sätt, och du skulle nog inte skada av att vara lite mer öppen för argument från folk som sitter på kunskaper du själv inte har.
    Haha, och pricken över i är signaturen som avslutar ditt inlägg :))
  • Petite Jasmine
    Alfred811 skrev 2013-01-06 14:31:21 följande:

Det är nog en bra beskrivning på hur det kan kännas att ha sex med en prostituerad eftersom du är medveten om att kontakten är köpt och att hon inte är ute efter dig och dina inneboende egenskaper utan att mitt mervärde finns i plånboken. Det kan kännas ensamt. Självklart delar jag helst och lever i en underbar relation där vi delar allt. Hon vet om att jag köpt sex också exempelvis.
    Det finns olika sorters köpsituationer.

De som träffar samma tjej regelbundet och vill ha någon slags flickvän (kanske som älskarinna). De relationerna är förvillande lika "vanliga" och ofta kan man ha mycket kontakt emellan.

Jag hade en före detta kund som jag pratade med varje morgon han åkte till jobbet i över ett halvår. Han hade långt till jobbet... Han var även med mig i luren när jag hämtade ut en del tuffa besked. Han hjälpte mig med skolarbeten och stöttade mig när det var tufft. Han var absolut mer än bara kund, och pengarna när vi väl sågs kändes definitivt mer som en bisak. Sålänge han var gift och jag var "den andra kvinnan" så bestämde jag mig för att fortsätta ta betalt.

Jag har även varit tillsammans med en före detta kund. Det har många eskorter. Det är liksom skönt att inte ha den där hemligheten... Det är lätt hänt att man blir kär, och inte särskilt ovanligt. I synnerhet om man säljer långträffar och GFE. Googla kär i eskort eller kär i kund tillsammans med till exempel med ordet sexwork.net. Jag fick mitt hjärta totalkrossat den där gången, jisses vad kär jag var!

Det finns även de som kommer, kommer och går ;) De är inte heller intresserade av att ha en djupare relation eller uppskattning för sin fantastiska personlighet. Det skulle dessutom vara jobbigt om jag blev kär i alla ;) Jag kan GILLA de och UPPSKATTA de. Lära känna de, och prata om våra privatliv och om vad som hänt sen senast.

Jag har fortfarande ibland fått mail av en man som är så oerhört tacksam trots att vi bara möttes två gånger så tycker han att jag förändrat hela hans liv. Han var deprimerad när vi möttes och våra möten och mailväxlingar gav honom energin åter att ta tag i det som gnagde honom inombords.

En del av jobbet är helt klart terapeutiskt...Och beröringen är defitnitivt helande.

• Petite Jasmine

Med tanke på att vare sjätte svensk man köpt sex så har jag svårt att tro att alla är sadistiska svin...

www.aftonbladet.se/nyheter/article12371575.ab

Älskar den här kommentaren:

"Det är ett brott med väldigt låg anmälningsbenägenhet, då ett grundproblem ofta är att du har två samtyckande personer." 

Haha 

• Petite Jasmine
    Här ska ni få lite kött på benen!

Från wiki:

I Liverpool har polisen prioriterat våld mot sexarbetare då de började behandla våldet som ett hatbrott (våld mot en person på grund av personens identitet):  www.rhrealitycheck.org/blog/2010/12/16/draft-treating-violence-against-workershate-crime-liverpool

I en stor studie[3] 2011, utförd av det danska nationella centrumet för välfärdsforskning och som inkluderade 3200 individer inom olika former av prostitution, så uppgav 67% av eskorterna att de sålde sex som en del av sin egen sexualitet.

Medan ingen av kvinnorna som arbetade på bordell sålde sex för att försörja ett missbruk, så uppgav däremot 53% av de som arbetade på gatan att de försörjde ett missbruk. 1% av 3200 personer arbetade på gatan, gatuprostitutionen var alltså i klar minoritet.

18% uppgav att de hade blivit utsatta för våld från kundernas sida under det senaste året, siffrorna varierade dock mellan de olika arbetssätten; 33% av de kvinnliga eskorterna och 25% av de manliga eskorterna hade upplevt våld, motsvarande siffra för de med gatan som bas var 41%, och av de som arbetade på klinik (bordell) så hade endast 3% upplevt våld. (Säkrare än de flesta andra yrken).

En tredjedel av de arbetande var över 40 år gamla, en låg andel på 5-6% var mellan 18-20 år och den stora majoriteten var mellan 25-40 år, vilket stämmer väl med de siffror som står att läsa i Svenska "Kännedom om prostitution" från 2004. Även i den rapporteringen observerar man en grupp kvinnor i övre medelåldern som säljer sex i vad de själva hävdar är för ett socialt syfte. 44 % av de tillfrågade har tankar på att sluta sälja sex inom ett år och ser det alltså mer som en tillfällig sysselsättning snarare än en långsiktig karriär.

Undersökningen Sex i Sverige, 1996, visade att 0,5% av alla män någon gång sålt sex, och 0,3% av kvinnorna. Flertalet studier[19][20][21][22] visar på liknande resultat.

Från youtube:

www.google.se/url&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CDsQtwIwAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D7D7nOh57-I8&ei=ZoPpUNflBuOI4gTqoIGQBw&usg=AFQjCNETuPNpoUCjdGWtfactTu3KcTl0dA&sig2=J0cNrWIHOWbBgRG3Oo6oNg&bvm=bv.1355534169,d.bGE 

Från FN:

En betydelsefull FN-kommitte' som arbetar mot spridning av HIV och för rättigheter för involverade i exempelvis sexhandel, rekommenderar nu avkriminalisering av både KÖP- och FÖRSÄLJNING av sex, samt koppleri, och gatuprostitution. Detta så länge det sker mellan samtyckande vuxna. Not: med koppleri avses rätten att arbeta tillsammans, hyra lokal, driva bordeller, o.s.v.

Man tar även avstånd ifrån moralism som grund för prostitutionslagstiftning!

Detta är en ny rapport som innehåller rekommendationer till regeringar. Underlaget till studien är oerhört gediget och bygger på ett stort insamlat material från hela världen:

www.hivlawcommission.org/resources/report/FinalReport-Risks,Rights&Health-EN.pdf

RECOMMENDATIONS

To ensure an effective, sustainable response to HIV that is consistent with human rights obligations:

3.2. Countries must reform their approach towards sex work. Rather than punishing consenting adults involved in sex work, countries must ensure safe working conditions and of er sex workers and their clients access to ef ective HIV and health services and commodities. Countries must:

3.2.1 Repeal laws that prohibit consenting adults to buy or sell sex, as well as laws that otherwise prohibit commercial sex, such as laws against “immoral” earnings, “living of the earnings” of prostitution and brothel-keeping. Complementary legal measures must be taken to ensure safe working conditions to sex workers. 

3.2.2 Take all measures to stop police harassment and violence against sex workers.

3.2.3 Prohibit the mandatory HIV and STI testing of sex workers.

3.2.4 Ensure that the enforcement of anti-human-trafficking laws is carefully targeted to punish those who use force, dishonesty or coercion to procure people into commercial sex, or who abuse migrant sex workers through debt bondage, violence or by deprivation of liberty. Anti-human-trafficking laws must be used to prohibit sexual exploitation and they must not be used against adults involved in consensual sex work. 

3.2.5 Enforce laws against all forms of child sexual abuse and sexual exploitation, clearly differentiating such crimes from consensual adult sex work.

3.2.6 Ensure that existing civil and administrative of ences such as “loitering without purpose”, “public nuisance”, and “public morality” are not used to penalise sex workers and administrative laws such as “move on” powers are not used to harass sex workers. 

3.2.7 Shut down all compulsory detention or “rehabilitation” centres for people involved in sex work or for children who have been sexually exploited. Instead,provide sex workers with evidence-based, voluntary, community empowerment services. Provide sexually exploited children with protection in safe and empowering family settings, selected based on the best interests of the child.

3.2.8 Repeal punitive conditions in official development assistance—such as the United States government’s PEPFAR anti-prostitution pledge and its current anti-trafficking regulations—that inhibit sex workers’ access to HIV services or their ability to form organisations in their own interests. 

3.2.9 Take decisive action to review and reform relevant international law in line with the principles outlined above, including the UN Protocol to Prevent, Suppress and Punish Trai cking In Persons, Especially Women And Children (2000).

International labour organisation - ILO:

ILO säger 2,4 miljoner traffickerade, men 12,3 miljoner i tvångsarbete (vilket tyvärr är en vanlig anställningsform i andra delar av världen).. ILO säger att arbetsrättsligt perspektiv är lösningen:

The world of work (both formal and informal) has strong links to the community and institutional structures, for example, unions, labour inspectors, collectives or cooperatives, that could also help with 'early warning' to identify and assist potential trafficking victims. A comprehensive rights-based approach would be an important way forward to address in

a coherent manner the often overlapping push factors associated with forced labour,
    migration, sex work, HIV/AIDS and trafficking

Nya Zeelands lagstiftning (som är den sexarbetarrörelsen vill ha, absolut inte Tyskland, Holland eller Nevadas):

Den nyazeeländska modellen däremot har skapat sina lagar i samråd med sexarbetarna själva. Bland annat gäller följande:

Du har rätt att neka en klient, oavsett skäl - till och med om han redan har betalat. Du kan inte bli hotad att få dina pengar tagna eller på annat sätt hotad eller pressad till att ha sex mot din vilja. En person som gör så kan få upp till 14 år i fängelse. Du behöver inte registrera dig som sexarbetare, varken om du arbetar självständigt eller på bordell. Samtliga inblandade, inklusive kunden, ska vidta alla lämpliga åtgärder (kondom) för att ha skyddat sex. Att vägra detta kan leda till dryga böter. Alla bordeller måste ha posters eller meddelanden uppsatta som uppmanar till hälsa. Att arbeta med sexarbetare utan sälja sex själv, som "samordnare", till exempel som bordellägare eller receptionist, kräver licens. Den ansökan kostar pengar och du kan bli nekad om du finns i brottsregistret. Sexarbetare har rätt att arbeta trots tidigare domar i belastningsregistret. Upp till fyra sexarbetare kan samarbeta utan att det räknas som samordnare, sålänge inte någon tar betalt för något utav den andre. Är de fler än fyra måste någon av de ansöka om certifikat. Det finns lokala regleringar kring vart och hur bordeller får drivas, men de får inte förbjudas. Det finns även regleringar som påverkar hemmabaserade sexarbetare. Vill du sluta sälja sex har du rätt att gå direkt till socialbidrag. Det är förbjudet att anställa någon som är under 18 år eller låta en minderårig annonsera. Sexarbete är förbjudet för de med tillfälligt uppehållstillstånd, och immigration för och investering i sexarbete är förbjudet.  Sexarbete erkänns som arbete men erbjuds inte utav arbetsförmedlingen. De kan gå till arbetsrättsdomstolen. De avkriminaliserade inte våldet mot sexarbete, och våld mot sexarbetare tas på allvar utav polisen.
    Såhär säger indiska sexarbetare och sexarbetare från HELA VÄRLDEN:

www.youtube.com/watch&v=ve5Cftui0eM

Själv var jag samtidigt i Washington:

www.youtube.com/watch&v=l10E941QntY

Laura Agustin har skrivit doktorsavhandlingen Sex at the margins:

Om att sälja sex till handikappade:

www.scarletroad.com.au/trailer/
    (Innehåller en av de mest vackra sex/erotikscener som någonsin gjorts i en film, i duschen).

Här är vi på vår egna lastbil i Pride stockholm :)) (observera låtvalet haha):

• Petite Jasmine
    sweetlife skrev 2013-01-06 15:46:42 följande:
    Tänk dig in i detta scenario. Du är man och funderar på att köpa sex.

Du vet att sannolikheten är stor att många far illa av att sälja sex, men att det även finns de som inte alls far illa av det och som inte har några psykiska problem. Däremot är du osäker på andelen som mår dåligt och andelen som inte gör det. Och det är naturligtvis svårt eller omöjligt att avgöra i varje enskilt fall. 
    Det du får ut av det är helt enkelt bara en stunds sexuell njutning.

Vad går före: 

chansen att ni båda får ett trevligt ligg, hon får betalt och mår inte dåligt av det? allt är frid och fröjd...

...eller den överhängande risken att hon mår skit, håller på med något som hon egentligen inte vill (pga tex. dålig självkänsla, jobbig uppväxt) och du har stöttat henne till att fortsätta med det?

Bara undrar.  

Ponera att du är på krogen och möter en tjej. Är hon för full? Kan hon vara deprimerad och bekräftelsesökande? Kan hon vara slampig pga övergrepp i barndomen? Kan hon ha tagit droger?
  • Petite Jasmine

Här är Scarlot Harlot. Jag blev intervjuad av henne i Washington.

• Petite Jasmine
    Anonym (Ingen torsk) skrev 2013-01-06 15:50:11 följande:
    Vill du att din dotter ska bli prostituerad?
    Jag säger som Magnus Betnér: eftersom jag inte sysslar med hederstänk så anser inte jag det vara min angelägenhet varför hon har sex, ÄVEN om det vore så att jag inte ville det.
  • Petite Jasmine
    En låt som säger det mesta:

Här är OFFER för MÄNNISKOHANDEL som vill ha RÄTTIGHETER så att de kan sälja sex på SINA villkor:

The International day to end violence against sexworker och symbolen Red Umbrella:

Rights not rescue!

Thank you, Melissa Farley!

Sexarbetare i Kambodja organiserar sig för att få rättigheter och inte bli "räddade":

Svar på tråden Sex med prostituerad, erfarenheter?