Inlägg från: Emzzannn |Visa alla inlägg
  • Emzzannn

Barnlöshet skapar press i sexlivet, HJÄLP!!

Hejsan gott folk!
    Min sambo o jag har snart i 2 år försökt skaffa barn, jag har diagnosen pco men han är fullkomligt frisk.
    Vi har verkligen kämpat och dem första mötena på lasarettet med läkaren fick vi information att vi skulle ha sex varje 2-3 dag. Detta eftersom jag inte vet när ÄL kommer vara, började på pergotime juni 2012 men inget hände. Höjde dosen till 3 tabletter och i december tog vi sista kuren. Fortfarande hände inget /:. Har nu stoppat kurerna eftersom det blir troligtvis en gbp operation i mars. Men vårt sex är verkligen skit tråkigt, vi har haft sex för ofta och nu är de verkligen bara som så att så länge min sambo kommer så är allt okej!! Det sitter kvar psykiskt så ingen njutning till fullo är kvar :( har börjat känna mig deprimerad/äcklig efter varje sex också, detta är nog för jag får knappt komma (viktigast att han kommer o då måste han komma i mig). Känns inte så trevligt att vara full med sperma o påbörja förspel igen. Har snackat
    Med min sambo men han tror att det är fel på honom att jag inte njuter, men det är så mycket förväntningar o press.
    Har någon liknande problem? Och några tips som är bra uppskattas gärna. Och kanske något som kan krydda till sexlivet? :)

Kram på er!!

• Svar på tråden Barnlöshet skapar press i sexlivet, HJÄLP!!
  • Emzzannn
    Yuko skrev 2013-01-05 20:55:36 följande:
    Hej! Jag och min make har också kämpat med att bli gravida och allt vårt sex var planerat. IOM att han jobbar på annan ort tis till tors, var det tvunget att ha sex mån, fre, antingen lör eller sön. Och det kvittade om nån av oss var dödstrött, sjuk etc... Så jag förstår precis vad du menar!!! Jag gav ganska snabbt upp tanken om att vi skulle få det där heta sexet som vi hade innan vi bestämde oss för barn, och vi har löst den djupa intimiteten på annat sätt. Min man berättar ofta att jag är vacker och att han älskar mig, på kvällarna när vi ska sova kan han ligga och berätta historier/drömmar om vilken underbar familj vi kommer få mm. (Nu har vi plussat men jag har grava grav hormoner....)

Har du funderat på att krydda upp ert samliv med filmer, leksaker mm? Du kanske ska unna dig riktigt sexiga underkläder? Förstår om detta känns som fel läge IOM att ni försöker få barn, men ni kanske ska prova på en sexpaus? Du kan ju köpa ÄL stickor och hålla lite koll under sexpausen ifallatt.

Hej!!! Oh vad skönt att höra att det inte är jag som har helt skruvade tankar =) känns som ibland hehe..

Ja de blir planerat sex hela tiden nästan, ganska frustrerande. Och oftast är vi så trötta när de väl blir en lucka till att ha sex så vi somnar direkt efter eller har en snabbis på några minuter känns de som..

Oh din man verkar helt underbar =) (he's a keeper). Min sambo försöker verkligen göra saker bättre men svårt med tid, och han tror ju också att det är hans fel (han har rätt dåligt självförtroende) /:.

Jag har sexleksaker och dessa använder vi under sexet för att jag ska få snabbare orgasm, älskar mina leksaker. :) jag får testa köpa lite underkläder för de har jag Inget hemma.

ÄL funkar inte alltid på pco patienter (enligt min läkare). Så inget jag kan för lita mig på tyvärr.. Ohhh grattis :) hur

Långt gången är du? Så roligt att höra folk som plussar o verkligen försökt.
  • Emzzannn
    Yuko skrev 2013-01-05 23:00:33 följande:
    Jag är bara i vecka 5 så det är ännu väldigt tidigt. Men vi tar det dag för dag :) Och ja, han är verkligen en keeper! Jag försöker skämma bort honom för allt han är värd när jag är vid sunda vätskor, har sådana fruktansvärda graviditets-monster-hormoner för tillfället...

Peppar du din kille på samma sätt som du vill att han ska peppa dig? Kom på förresten, ni kanske ska gå en massage kurs ihop, köpa lite oljor och massera varandra hemma? Jag förresten köpte ett strumpbyxehållare till vårt bröllop - den är mkt uppskattad!

Vi får hålla tummarna att allt går som de ska :) men de gör de säkert!

Usch när jag gick på pergotime alltså jag blev ett monster, hade sån ångest på kvällen för min sambo kunde få skit om han gjorde en liten sak som att hänga en handduk fel :p men ja Hormoner!!

Ja jag försöker peppa o säga bra saker så mycket jag kan. Och han desamma.

Ohh ja ännu en bra idé :) hade inte tänkt på de, massage är ju perfekt!

Va nyss inne på traderas intima shop, där fanns mycket sexiga underkläder som affärer säljer ut :) tack för tipsen!!
  • Emzzannn
    greeneyes skrev 2013-01-06 10:07:57 följande:
    TS: Jag vet hur det känns, har också oregelbundna cykler pga pco.

Men mitt tips är att använda ägglossningstest, då måste ni bara ha sex när du får postiivt test. Nackdelen är att det kan gå åt ganska många test, men det kanske det är värt? Om du har ägglossning så kommer du få utslag på testerna, även om det tar flera veckor. Då slipper ni ju ligga så ofta bara för att. Det finns ju billiga varianter att köpa på nätet. Lär även känna din kropp, lär dig hur tappen är när äl är på gång och hur dina flytningar förändras. Det kanske kan ge dig en hint i alla fall. 

Lycka till! 

Tack för svaret :)

Jag gick på ÄL test innan men tyvärr dem gav inte utslag, jag testade mig i nästan 2 månader. De blev dyrt. Sen berättade min läkare att när man har pco (i vissa fall) så ser man inte på testen om man har ÄL, detta är för man (I mitt fall) har massa hormonrubbningar, detsamma gäller graviditets test :) hon tycker inte jag ska ta dem, för hon hade haft många patienter där graviditeten inte synts på testen. Så blir blodprov eller UL för min del när jag ska kolla om jag är gravid :p

Jag har jätte svårt att se tecknens som du berättar /: verkligen försökt men jisses de e svårt :).

Har du lyckats bli gravid?
  • Emzzannn
    greeneyes skrev 2013-01-07 16:54:44 följande:
    Tyvärr låter det som att du inte har äl alls. Fick du inte det med Pergo heller?

Jag såg förresten nu i ditt inlägg om att du ska göra en gbp-operation, då är du väl överviktig? Det är ju tyvärr en av de vanligaste orsakerna till utebliven ägglossning. Så chansen är stor att den kommer tillbaka när du gått ner i vikt. Lycka till, hoppas allt löser sig!

Nopp har ingen ÄL alls /: inte ens 3 dubbeldos av pergotime funkade på

Mig.. Har ju slutat med kurerna nu för vill inte vara gravid o opereras, man får inte ens de.

Japp jag är överviktig. Har ju pco o de får man ju gärna av övervikt.

Ja jag hoppas ju innerligt att jag lyckas

Få barn när jag gått ner allt jag vill gå

Ner :) men ser här på forumet att de gått bra för många så hoppas de för mig också. Tyvärr blir de sån prestationsångest med sexet, och de förstör mkt.

Tack så mkt!

Kram kram
  • Emzzannn
    Lali82 skrev 2013-01-07 17:02:02 följande:
    Hej!

Jag undrar lite om de här med hur du fick Pregotime kuren utskriven trotts övervikt?

(antar att du har övervikt eftersom du ska genomgå en gbp)

Hej Lali!!

Jadu jag tjatade mig till pergotime i ca 2 år. Sen tröttna läkaren o gav mig dem ;) gick samtidigt på metformin. Men ja jag fick ju tjata som fan o böla lite i telefonen.

Ja jag väger 125 (idag) så jag är väldigt överviktig. Men de ska ju ändras med op :)
Svar på tråden Barnlöshet skapar press i sexlivet, HJÄLP!!