Barnlöshet skapar press i sexlivet, HJÄLP!!
Hejsan gott folk!
Min sambo o jag har snart i 2 år försökt skaffa barn, jag har diagnosen pco men han är fullkomligt frisk.
Vi har verkligen kämpat och dem första mötena på lasarettet med läkaren fick vi information att vi skulle ha sex varje 2-3 dag. Detta eftersom jag inte vet när ÄL kommer vara, började på pergotime juni 2012 men inget hände. Höjde dosen till 3 tabletter och i december tog vi sista kuren. Fortfarande hände inget /:. Har nu stoppat kurerna eftersom det blir troligtvis en gbp operation i mars. Men vårt sex är verkligen skit tråkigt, vi har haft sex för ofta och nu är de verkligen bara som så att så länge min sambo kommer så är allt okej!! Det sitter kvar psykiskt så ingen njutning till fullo är kvar :( har börjat känna mig deprimerad/äcklig efter varje sex också, detta är nog för jag får knappt komma (viktigast att han kommer o då måste han komma i mig). Känns inte så trevligt att vara full med sperma o påbörja förspel igen. Har snackat
Med min sambo men han tror att det är fel på honom att jag inte njuter, men det är så mycket förväntningar o press.
Har någon liknande problem? Och några tips som är bra uppskattas gärna. Och kanske något som kan krydda till sexlivet? :)
Kram på er!!