• ser91

Munkpeppar?

Blingbling skrev 2013-02-15 09:59:30 följande:
    Ok...ingen kul present, men du har en bra sambo som kanske hjälper till att fixa en försenad present
    Hehe ja. Det har vänt nu, så nu känns det inte alls som mensen är på g. Känslan lite kommer och går.
    När jag vaknade var jag redan säker på att den hade kommit, men det hade endast kommit lite vattniga flytningar.

Öm i brösten, minns inte om det brukar vara så vid mens eller inte Obestämd Tror inte jag brukar känna speciellt mycket förutom att det börjar med lite mensvärk strax före eller samtidigt som mensen börjar. Men det verkar som att min lutealfas är längre än jag trodde. Väntar och ser om mensen kommer snart.
  • ser91

Idag har mensen dykt upp. Så det blev en cykel på 28 dagar och en lutealfas på 17 dagar! På´t igen bara Glad

• ser91
    Blingbling skrev 2013-02-19 18:36:39 följande:
    Som lite info gällande Munkpeppar och AMH-värde så kan jag berätta att jag den 10:e jan var mitt uppe i min andra kur av pepparn och då sammanföll det med att jag fick testat mitt AMH. Pratade med en BM idag och hon ville inte avslöja värdet eftersom det ska en läkare göra längre fram, men den här BM sa att det "var ett väldigt bra värde och det absolut inte är något som jag alls behöver oroa mig för". Låter ju lovande, speciellt med tanke på att jag i höstas fick höra att jag skulle behöva hormoner för att ens kunna bli gravid... Tack till Agnus Castus för detta
    Låter ju hur bra som helst! Glad

Själv har jag precis fått reda på att en bekant är med barn och ska få barn i sommar.  Blir avundsjuk och känns som att livet är så orättvist ibland. Värst av allt var när jag fick reda på att en bekant gjort abort (har ett barn sedan innan), usch va man önskar att man kunnat ta över graviditeten, och hur man känner avundsjuka för de som verkar kunna få barn hur lätt som helst! Önskar alla lycka, så är absolut inte irriterad eller arg på dessa personer! Glad

Vi har ju aldrig fått ett plus på 3 år nu, inget missfall, ingenting, och det känns så konstigt. Vi har allt i ordning för tillökning. Fasta jobb, bra ekonomi, hus med stor tomt och massa kärlek. Inget fel på någon av oss, och det känns som vi aldrig kommer lyckas. Usch, har haft en sådan känslodipp idag! Hoppas det vänder! Vore skönt att veta att vi kan bli gravida iaf! Sen att min hälsa verkar vara emot mig och att jag fortfarande går sjukskriven tär på mig och min sambo. Någon gång ska väl turen vända?! Glad
  • ser91

Jag har nog haft ägglossning för några dagar sedan. Är på dag 17 idag. Testade aldrig när äl inträffade, då sambon var bortrest dag 11-12 och förra månaden hade jag ju äl dag 11. Ville helt enkelt inte veta, då jag misstänker att vi missade äl pga hans jobbresa.

Så nu väntar jag väl egentligen bara på mens Glad Själv då blingbling? 

• ser91

Håller tummarna för er Glad

Själv var jag på fertilitetskliniken igår och fick direkt börja med spray för ivf. De gjorde ett väldigt snabbt ul bara för att se så att "allt såg bra ut" inför spraystart, vilket det gjorde. Skulle jag mot förmodan vara gravid denna månad, så syns det väl inte på ul så tidigt? Är på dag 22 idag, alltså dag 21 igår.. (Planerad mens är 15/3)

Fick också med mina journaler hem, som jag bett om. Dock fanns inga blodprover med, men det stod bl.a. att jag t.ex. producerar flera ägg med pergotime TROTS mina små äggstockar. De har aldrig sagt något om att mina små äggstockar skulle kunna vara orsaken till problemen. Men jag har hur som helst inga ägglossningsproblem iaf. 

Så nu är vi igång igen med en ny ivf runda. Och denna gång kommer jag få en högre dos puregon i sprutorna redan från början. Förra gången höjdes dosen efter några dagar (då värdena var för låga). Om allt går enligt planeringen blir det äggplock och insättning vecka 15. Bara hoppas på att det denna gång kan bli något befruktat ägg också så att det blir någon insättning över huvud taget! Glad

• ser91

Tuvalina: Vad har de sagt är "problemet" för er? Tråkigt att ivf inte fungerat för er!

Vid vårt första försök fick de ut 6 ägg, men inget befruktades normalt, därav inget insatt.
    Jag ägglossar varje månad och de ser inget egentligt fel. Dag 3 med sprayen idag. Förra gången minns jag att jag fick värmevallningar och svettades mycket (jag fryser typ jämt annars). Har sedan i fredags ont i brösten, och igår tilltog det mycket. Sprang lite igår, och trots en bra sport-bh gjorde det ont av att de "skumpade". Hoppas att det avtar snarast! Glad 
    Använde munkpeppar denna månad iaf fram till ca 2 dagar efter jag tror att äl inträffade. Skulle jag mot förmodan vara gravid så hoppas jag att detta upptäcks innan det blir sprutstart. Man vill ju egentligen inte gå igenom alla dessa hormonbehandlingar, men vad gör man inte för en liten Glad

• ser91

Tuvalina: Okej! Håller verkligen tummarna för att ni får lite tur nu då Glad Munkpeppar kan ju göra underverk! 

Äggen hade rätt storlek iaf på ul som gjordes innan äggplock. 8 syntes, men de fick ut 6 vid äggplock. Men vi fick bara veta att det inte skett någon "normal" befruktning. Vet inte riktigt vad det innebar.. De skulle eventuellt prova att sticka in spermie i ägget nästa gång. (spermierna är i toppkvalitét, och de har inte sagt något om att mina ägg skulle ha dålig kvalitét).

De sade också att min mens kom tidigt förra gången jag sprayade.. Fick inte veta det förrän nu i fredags. Om cykeln fortsätter som vanligt ska mensen komma 15/3. 

Har nog aldrig haft så ont i brösten som jag har nu. Känns som typ jobbig träningsvärk. Brösten känns svullna. Jag drar emot armarna i brösten (vilket jag inte brukar göra, som att brösten flutit ut mot sidorna Tungan ute) och det gör ont.. Min sambo kände på brösten och sa att de kändes och såg större ut. Vet inte om det kan vara biverkning från sprayen, minns inte att det var så sist iaf. Vågar som vanligt inte hoppas på graviditet iaf. 

Blingbling: Hoppas på tredje gången gillt för er! Att det är graviditet och att det håller i sig hela vägen! 

• ser91
    Blingbling skrev 2013-03-13 11:31:53 följande:
    Vill bara berätta att tant röd kom igår, men jag är inte alls ledsen för det. Min kille och jag sa ju faktiskt att vi skulle vänta en mens innan vi provar igen. Har ju haft två MF på drygt två månader och på något sätt kände jag att min kropp nog behöver hämta andan från att vara gravid några veckor....MEN mitt psyke vill något heeeeeelt annat I måndags pratade jag med en läkare som tidigare skrivit ut Pergotime till mig (som jag ännu inte haft chans att prova, vilket jag kan göra nu...om jag vågar...) och nu har jag också progesteron-tabletter som väntar på mig inne på Apoteket...de tar jag så fort jag får plus nästa gång, hoppas att detta hjälper till att behålla en ny graviditet. Så det finns hopp om livet här på mitt håll och det kan nog bli ett glas vin ikväll - det är ju ändå lille-lördag idag
    Tråkigt med tant-röd ändå, men kul att du får prova pergotime!

Jag blev överstimulerad av pergotime, så för mig fungerade det tyvärr inte bra! Men med rätt dos kan det också göra underverk Glad

Själv har jag riktiga balong-pattar! Flört T.o.m. min sambo, som alltid annars säger "du är fin" till vad jag än påpekar om min kropp, reagerade med: "Ja oj, från sidan ser man stor skillnad på storleken". 
    Blir sport-bh hela tiden nu, då bh-arna inte passar.

Läste biverkningarna på sprayen och ett av dem var "storleksförändring och ömhet i brösten".  Jo tack! Jag känner det!
    Förra gången hade jag bara värmevallningar hela tiden som biverkning, vilket jag inte känner nu.. Dock inte gått en vecka ännu. 
  • ser91
    Tuvalina skrev 2013-03-14 19:51:48 följande:
    Ser91, undrar om inte du skulle testa DHEA. Har du normalt FSH värde? Nu ska ni köra ett IVF försök igen. Men jag tänker att DHEA kan hjälpa dina ägg att få bättre kvalitet. Kan vara nåt att fundera på i framtiden... Har ni varit inne på den här superbra sidan förresten? www.fertilitetsguiden.com Där finns mycket bra info!!

Tuvalina skrev 2013-03-14 19:51:48 följande:
    Ser91, undrar om inte du skulle testa DHEA. Har du normalt FSH värde? Nu ska ni köra ett IVF försök igen. Men jag tänker att DHEA kan hjälpa dina ägg att få bättre kvalitet. Kan vara nåt att fundera på i framtiden... Har ni varit inne på den här superbra sidan förresten? www.fertilitetsguiden.com Där finns mycket bra info!!

Vet faktiskt inte vad jag har för fsh-värde. Inget läkarna nämnt något om iaf.. Kanske värt att titta upp om detta försök inte går vägen! Tack för tipset =)
  • ser91

Skriver på surfplatta.. Vet inte varför den valde att citera 2 ggr :p

Svar på tråden Munkpeppar?