Blingbling skrev 2013-11-24 16:35:12 följande:
Ok, ja jag kan ju inte säga något om du har ÄL eller ej, men jag vet i varje fall vilken skillnad det gjorde för mig när jag tar Munkpeppar i en cykel - då märkte jag av den! Läkarna sa till mig för ett år sedan att jag behövde hormoner för att kunna bli gravid (har passerat 40 år). Det var då som jag istället gick på Munkpepparn som ju är örter och det fungerade ju hur bra som helst. Jag blev gravid med hjälp av det både i januari och februari (2 missfall på två månader). Sedan fick jag Pergotime utskrivet och jag tog det i kombination med Munkpeppar i juli - gravid igen och ännu ett missfall. Körde enbart en Pergokur (utan MP) nu i oktober och blev gravid, men ett supertidigt MF just i dagarna innebär att jag nu ska gå på Munkpeppar igen. För mig känns det som att det är det som hjälper mig bäst. Det var lite om min story
Men både MP och Pergotime fyller väl ingen funktion, det blir ju kaka på kaka och det skulle inte jag våga experimentera med. Jag reagerar dessutom med ÖS på första enkel kur Pergotime, fick avbryta andra kuren efter 1 dag. Har inte ens fått mens än efter förra kuren utan en blödning bara men inte mens.