• miiiiichelle

Munkpeppar?

Hej! Hoppar gärna in! Har precis köpt en burk med tabletter, som ska börjas med på söndag när mensen kommer. Vi har dock börjat en utredning och inget fel på min äl och så. Sambons svar har ej kommit. Så börjar fundera på om man ska hitta några "piller" till honom istället?!? Hur har munkpepparn fungerat på er här inne då ? :) funkar det ? :)

• miiiiichelle
    Blingbling skrev 2013-04-11 20:35:35 följande:
    Välkommen hit! Spännande att ni är fler som hoppar in och börjar med pepparn. Jag fick besked i höstas av sjukvården att jag behövde hormoner för att kunna bli gravid (har passerat 40-års gränsen), men jag ville inte det utan körde igång med en kur MP istället och blev gravid direkt. Fick MF, gick på en kur MP direkt, blev gravid igen direkt, men så blev det ännu ett MF. Så att bli gravid med hjälp av pepparn är inget problem för mig, värre är att behålla plusset man får...men det är ju en helt annan historia som inte har något mer Agnus Castus (MP) att göra. MP är till för att rätta till hormonnivåerna i kroppen och det har den definitivt gjort för mig...så mycket att jag inte behöver ta några hormoner från sjukvården

Men Gud vad bra!! Hoppas det stannar för dig nästa gång nu då!!:))
  • miiiiichelle
    Blingbling skrev 2013-04-11 22:14:47 följande:
    Ja, vi får hoppas på det bästa...men jag tror jag har ett immunförsvar som drar igång allt vad det kan för att avlägsna det som verkar vara "en främmande grej som inte ska finnas i kroppen". Vanligtvis brukar ju immunförsvaret tagga ner när man blir gravid, fast jag är nästan säker på att mitt gör det raka motsatta... Ok, vi får se nästa gång hur allt blir. Hur kommer det sig att du bestämde dig för att köra MP? *nyfiken*

Ja du, bra fråga :). Jag är en Google nörd ;) slutar oftast upp med att det blir olika FL trådar som googlas fram. Alltid "letat" efter "tips". Kört en par olika metoder och trodde först att cykeln var tvungen att vara "konstig" med mp men hitta några sen som inte var det och lyckats :) efter denna långa väntan känns allt bra och testa :p och om inte annat skulle det tydligen kunna hjälpa mot pms ;) haha :)
  • miiiiichelle
    Blingbling skrev 2013-04-12 09:06:34 följande:
    Kan berätta att du och jag är väldigt lika i anledning till testning av MP! Googlade också, hittade FL-trådar och har själv heller inga problem med min cykel (har gått och går som en superklocka). Det enda som hänt mig när jag kört kurer är att ÄL blivit max 5 dgr försenad...men inte mig emot att äggen hinner växa till sig lite mer några extra dagar - det är ju det som MP fixar med när det handlar om att reglera hormonerna Men jag ska i ärlighetens namn säga att det finns de som kanske inte har så bra erfarenheter av MP som jag har...fast det har du säkert redan läst om.

Okej! :) där fick man lite hopp! :) ja det har jag läst. Men hoppas inte det ska förstöra min cykel! :):)
  • miiiiichelle
    Blingbling skrev 2013-04-12 13:30:40 följande:
    Håller tummarna för dig och du får uppdatera här inne vad som händer

Absolut ! :) idag tog jag första tabletten :)
  • miiiiichelle

Någon som vet om det är okej att äta Apotekets "kvinna" tabletter samtidigt? Läste på att man inte ska ta något i samband med detta.

• miiiiichelle

Ja det stod att man inte ska kombinera med andra tillskott. Tyckte att det var konstigt att kunna få i sig för mycket. Borde väl vara som med t.ex. c-vitamin. När man har för mycket kissar man bara ut det ?

• miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-04-26 10:35:22 följande:
    Här verkar det som att jag inte skall ha ägglossning alls (dag 16 idag)... Första försöket med Agnus Castus.

Inget utslag än. Borde ha på lördag. Men haft så ont i äggstockarna under sex som jag alltid har den dag jag har äl. :/
  • miiiiichelle

Inget plus denna gång. Nya tag snart!

Någon som vet om det kan vara "dumt" att ta mp? Så man inte tar tabletter som kan förvärra situationen?

• miiiiichelle
    cesse26 skrev 2013-05-10 17:51:18 följande:
    Testa mp för några månader sedan men gjorde bara min kropp konstig. Börja igen med apiforce fick ett svagt plus i förrgår och tog ett mitt på dagen idag blev så starkt det kan bli . Så nu har jag två burkar munkpeppar men det struntar jag i för vi är så glada för pluset :))

Grattis!! :):) försökt länge ? Barn innan ? :) inte läst tidigare inlägg :)
  • miiiiichelle
    cesse26 skrev 2013-05-10 21:51:26 följande:
    Tack ! Jag skrev för ett tag sedan så var nog ett tag sedan :) Kände att inte mp funka för mig därför har jag mest läst inlägg då det är spännande och läsa :) Har barn sedan innan:)

Okej! :) grattis igen! :):)
Svar på tråden Munkpeppar?