Inlägg från: intetnyttpåplusfronten |Visa alla inlägg
  • intetnyttpåplusfronten

På torsdag är det min första MP-ÄL :D Sen ska jag resa iväg på lördag ett par veckor, hoppas inte ÄL kommer ett par dagar senare för då kanske vi missar den :s

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
  • intetnyttpåplusfronten
    ser91 skrev 2013-02-10 18:44:01 följande:
    För mig kom ju äl några dagar tidigare av mp. Kolla gärna med test så ni inte missar äl =)

Blingbling: Ja, om jag räknat rätt. Vet inte alls heller om cykeln påverkats mer av mp. Sen är jag också osäker om min lutealfas är 14 dagar, men tror det iaf. Varje gång jag varit på fertilitetskliniken cykeldag 13 så har äggen iaf inte släppt än, så tror att jag vanligtvis ägglossar dag 13-16.
    Ja har funderat på det, men det blir så pressat och jobbigt sex då (körde ju med äl test i ett par år 2009-10) så då kör vi hellre var tredje dag den veckan. Då kan vi ju inte missa :p
    Har bestämt att vi kör på tisdag, torsdag och lördag innan jag åker, IFALL äl är tidigare eller senare :p
    Har även kört i förrgår och idag, men det var inte i äl syfte ;)
    Sa till maken nyss att det var sista spontansexet, sen är det schemalagt under nästa vecka! Haha :p 
  • intetnyttpåplusfronten
    ser91 skrev 2013-02-10 18:45:08 följande:
    Känner förresten inget onormalt nu heller, mår som vanligt vid den här tiden i cykeln. Så förväntar mig att mensen kommer igång framåt onsdag.
    Hoppas den håller sig borta! Vet inte om ni firar alla hjärtans dag, men vi ser rätt seriöst på den dagen här, så förra året när jag fick min mens på alla hjärtans dag så blev vi INTE glada kan jag säga. 
    Men det vore ju en bra alla hjärtans dag present med ett plus! 
  • intetnyttpåplusfronten

Oj, högg till i vänstra äggstocken idag :o Är det där ägget kommer släppa tro? Då har jag inga förhoppningar om denna månad, gyn kunde inte ens se min vänstra äggstock på nåt av de båda VUL jag gjort.. :s Han kunde inte se om det var fri passage på spolningen heller eftersom äggledare o allt var dolt... Hade hoppats på högra sidan som jag "vet" fungerar ;)

• intetnyttpåplusfronten
    ser91 skrev 2013-02-12 17:48:31 följande:
    Kanske kan kännas på vänster sida även om det är höger som lossar? Flört Kroppen kan ju vara lite tokig och spöka ibland.

Min vänstra äggstock är svårare att nå vid vul, och det är nästan obehagligt när de ska kontrollera den eller ägg på den sidan. När jag provade pergotime så fick jag i regel fler ägg på höger sida än vänster.. Samma sak när jag tog puregon. Men vid spolning var det inga problem att se att det iaf ej fanns något i vägen.  

Kan ju vara så att det inte är något i vägen för dig heller Glad Även om det var svårt att se vid kontroll.

Själv förväntar jag mig att mensen dyker upp imorgon! 
    Ja man kan ju hoppas ;) ja men där kan de åtmisntone SE nåt, här ser de inget alls :s
  • intetnyttpåplusfronten

Försök 2 med MP nu då, får se om det går bättre.... Sist kom mensen två dagar tidigare än vanligt, vilket ju borde betyda att äl kom tidigare och då vet jag att vi inte missade den... Kanske har för högt hopp om MP :/ Har kanske bara dåliga ägg kvar helt enkelt så då spelar det ingen roll vad jag gör :/

• intetnyttpåplusfronten

Jag funderar på om jag gjort något dumt. Glömde munkpepparn förra cykeln och började med den en vecka efter ÄL och tog den fram till BIM, och nu är mensen flera dagar sen! Kan det bero på munkpepparn? 
    I torsdags såg gyn en äggblåsa på 13mm och jag tyckte det lät lite stort för att vara ett par dagar för mensen, tänk om munkpepparn har piskat på äggstockarna och tror att det är dags för ÄL snart och helt struntar i mensen?
    Jag ska börja spruta inför IVF på CD3 så jag är sååå frustrerad! 

• intetnyttpåplusfronten
    Pimpinellan skrev 2013-04-25 13:28:41 följande:

Om man verkligen haft äl så får man ovillkorligen mens,men om du har en så stor äggblåsa nu tror jag inte du haft äl än. Man får ju inte äl igen om man haft det. Däremot kan man ha två försök till äl och det är när det första misslyckas kroppen försöker igen och då oftast får en äkta/riktig äl. Hade jag i höstas,var helt bombis på äl dag 19,men icke,när mensen skulle komma kom en äl till,den äkta den gången dag 33.
    Men läkaren i torsdags frågade ju när jag hade mens sist och jag talade om det, så då sa hon att då kommer alltså min mens när som helst nu då och jag sa ja. Sen gjorde hon VUL och talade om att en äggblåsa var 13mm och så var där några andra mindre. Borde hon inte ha talat om då att jag ska äl snart och inte mens?
  • intetnyttpåplusfronten
    Pimpinellan skrev 2013-04-25 15:52:12 följande:

Om du hade haft äl borde du sannerligen inte haft en äggblåsa så synlig och framföralt inte så stor. Man får ju inte äl igen,det är ytterst,ytterst ovanligt,man måste ha mens mellan. Äggblåsor på över 10 mm kommer att släppa ägg och då kommer du få äl-inte mens. Annars vette fåglarna vad din kropp håller på med... Tungan ute Varför var du där? Räkna äggblåsor och kolla deras storlek brukar man göra före äl och en graviditet syns ju inte så här tidigt. Du får väl vänta och se helt enkelt.
    Nej jag tyckte också det, men så tänkte jag att munkpepparn kanske har gjort så att äggstockarna tror att det är dags för äl igen eller nåt :p Attan, kommer mensen alltså inte komma på evigheter till? :o
    Nej jag fattar inte heller vad min kropp sysslar med xD

Jag var där för att bestämma hur vi ska göra ivf, långa eller korta metoden, lära sig hantera sprutor och sånt. och så ville hon kolla på äggstockarna också och då såg hon äggblåsorna men sa inget om att det skulle vara onormalt den tiden i cykeln :o
    Jag är så trött på att vänta, det är bara det :p 
  • intetnyttpåplusfronten

Nämen! Hur kan du få positivt äl test och sen mens? Jävla skitkropp ibland alltså!

Ja det tycker jag är märkligt också varför hon inte sa något om det.. Men då har jag ju ingen aning om när äl var och då vet jag inte när jag förvänta mig mensen heller :s Frustrerande med andra ord! Men den dyker väl upp. Jag är glad bara jag inte är i klimakteriet än, det får gärna vänta nåt år eller iallafall några månader... :s 

• intetnyttpåplusfronten

Jag gav upp munkpepparn när jag började med IVF, så just nu är jag ruvare på ett litet embryo som jag hoppas ska fästa :)

Om det misslyckas så blir nästa försök i februari, så då tänker jag ta munkpeppar fram tills dess. 

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • intetnyttpåplusfronten

Min IVF gick åt skogen, så jag ska börja med munkpeppar nu igen... Antingen så blir äggen boostade fram till nästa ivf eller så blir vi gravida naturligt ;)

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
Svar på tråden Munkpeppar?