• Mollytjejen

Plussade idag :-))))

Hej! Plussade idag o är riktigt glad över det! MEN... Illamåendet tar död på mig snart.. Provat Postafen, men den hjälper ingenting Finns det något annat man kan ta? Nåt som är starkare? Dessutom så känns magen helt jättekonstig, bubblar hela tiden, jag rapar hela tiden.. Har fruktansvärd växtvärk oxå.. Hjälp!!

• Svar på tråden Plussade idag :-))))
  • Zayco

Hej, grattis till graviditeten! Har du prövat Sea-Band? Har hört att det reducerar illamåendet väldigt mycket :) 

• Mollytjejen

Tack så mycket! Känns underbart! Det är bara det här med magen som är jättejobbigt.. Har aldrig hört talas om dr, är det nåt som finns på apoteket?

• Zayco
    Mollytjejen skrev 2013-01-01 18:28:51 följande:
    Tack så mycket! Känns underbart! Det är bara det här med magen som är jättejobbigt.. Har aldrig hört talas om dr, är det nåt som finns på apoteket?
    Ja det finns på apoteket, det är ett armband man har på sig bara. Slippa tabletter o sånt. Är väldigt effektivt =) Får hoppas det blir bättre för dig med magen. Men det är ju skönt o veta att man har liv där inne i alla fall ;)
  • angeldevil

Grattis :)
    Min svärmor rekommendera mig att äta mandel spån när ja mår illa. Har testat och hjälper ibland. Inte säkert de funkar men testa kan man alltid :)

• Mollytjejen

Tack för råden.. Ska kolla upp det där med armbandet o ska även testa mandel Det är bara o prova sig fram. Har i alla fall märkt att pepparkakor hjälper lite tillfälligt Är ganska overkligt att man har en liten i magen. Bara väntar på mensen fortfarande Är livrädd att nåt ska gå fel.. Är lite orolig pga växtvärken jag har, men har kollat på Google o det är tydligen normalt redan såhär tidigt...

• Zayco
    Mollytjejen skrev 2013-01-01 20:17:54 följande:
    Tack för råden.. Ska kolla upp det där med armbandet o ska även testa mandel Det är bara o prova sig fram. Har i alla fall märkt att pepparkakor hjälper lite tillfälligt Är ganska overkligt att man har en liten i magen. Bara väntar på mensen fortfarande Är livrädd att nåt ska gå fel.. Är lite orolig pga växtvärken jag har, men har kollat på Google o det är tydligen normalt redan såhär tidigt...
    Ja då, är med i andra bf trådar och där har ganska många den här växtvärken, även jag har det kontinuerligt så det är ingen fara. Du kommer nog höra ganska ofta under graviditetens gång: '' det är noormalt!'' :)
  • Mollytjejen

Har en dotter på snart 8 år, och vi ville verkligen ha en till liten nu.. Men tyvärr så har man glömt hur det var när man väntade henne Känns som att man är helt nybörjare igen

• angeldevil

Mollytjejen:
    Förstår din oro, den har ja oxå. Fick missfall i somras i vecka 7, men försöker att inte tänka på de. De ska nog gå bra för oss :)

• MissEofc

Enda som funkar för mig är att först dricka samarin, sen ta en shot galieve mint flytande från Apoteket. För jävla äckligt att få ner, smakar flytande krita med mintsmak typ, men det har hjälpt mig som mådde väääääldigt illa! :)

• angeldevil

Mollytjejen:
    Om man ska lita på appen ja har så är de beräknat till 5 september. Plussade i fredags så nytt för mig oxå :) dudå?

• Mollytjejen

Angeldevil... Enligt appen så blir det den 6:e september... Vi får se vem som får först

• angeldevil

Nån som vet om de är normalt att få en liten rosa flytning vid toabesök så här tidigt i graviditeten? :(

Svar på tråden Plussade idag :-))))