Inlägg från: GrabbarnaOchJag |Visa alla inlägg
  • GrabbarnaOchJag

Jag är kär!!

jag och barnens pappa har under en lång tid haft det dåligt och varit på väg att separera.. men hållt ihop för att et varit bekvämast? Men efter mycket bråk och osämja så bestämde vi oss för att separera. äntligen!

MEN nu är det så att jag är kär... i en kille som jag litar på till hundra procent när det handlar om att han förstår och respekterar hur viktigt det är att barnen inte hamnar i kläm

Mina barn är 1,5 och 3 år..

Hur GÖR man?!

Hur introducerar man den nya för dem?! Behöver man vänta jättelänge? Eftersom att barnen är hos mig mycket så känns det jobbigt att inte kunna träffa honom.. men samtidigt så är dom ju så små.. skulle dom bry sig?!

Det är rörigt!  

• Svar på tråden Jag är kär!!
  • GrabbarnaOchJag

någon gång så kommer vi komma till den punkten då han träffar mina barn.. kan ju inte undvika det för evigt. 

• GrabbarnaOchJag
    Nyfiken gul skrev 2013-01-01 13:30:14 följande:
    en dag i parken med pulkaåkning och promenad och varm choklad... funkar utmärkt och han blir för barnens del bara en i mängden i pulkabacken. Neutralt o bra.

Vill du bjuda hem honom så gör det kanske en kväll när barnen somnat.

• GrabbarnaOchJag

grejen är ju också att han bor 8 mil bort.. hade han bott nära hade det varit mycket enklare.. då hade jag kunnat bjuda hem honom på kvällarna ibland osv.. men nu är de ju lite bökigare.. man åker ju inte 16 mil för att bara se en film... oftast. :)

• GrabbarnaOchJag

fast gäller det vänner också?? Om jag träffar en ny vän, bör denne då träffa barnen eller måste jag vara säker på evig vänskap?? 

jag menar, vad händer om vi gör slut?! Det behöver ju inte påverka barnen direkt..

känns lite knivigt när jag är själv med barnen oftast... kan ju inte gå ut på krogen och träffa folk.. och har absolut inga planer på att dra hem främlingar...

kanske låter konstigt att vara säker på en person efter så kort tid.. men det är jag. vill bara att barnen ska känna att dom inte lider av det.  

• GrabbarnaOchJag

jo det är självklart att vi inte pussas och kramas som vi skulle gjort om vi vore ensamma. :) 

Men jag tänker vänta ett tag till... försöker diskutera med pappan eftersom att han också borde vara intresserad av att barnen får det bra. 

• GrabbarnaOchJag

tanken är att han ska ha dem de flesta helger...iaf till en början. men just nu bor han inte så att han har möjlighet att ha dem hos sig utan kommer hit och träffar dem. 

Svar på tråden Jag är kär!!