Pocatello skrev 2013-01-06 22:18:02 följande:
Det känns fint att läsa era inlägg! Ibland känner en sig lite ensam i hela den där skaffa-regnbågsbarnsdjungeln. Jag och min fru har ställt oss i kö till landstinget och tagit de första proverna. Snart blir det läkarbesök, med gynundersökning och kurator och hela det köret. Vi har funderat på barn ett par år men har velat vänta, mest på grund av att vi har pluggat. Visst skulle det vara skönt om vi båda hade fast jobb, hunnit resa lite mer, sparat mer pengar, haft en nyare bil och så men äh, ska en vänta på det perfekta tillfället så får en nog vänta i evigheter.
Nu kanske jag kommer och lägger mig i lite men jag känner att jag bara måste det..hoppas det är ok?
Vi ställde oss i kö januari 2012 på Salgrenska, vi är inte framme i kön ännu.. Men vi väntar barn som är beräknat till den 1 April. Vi valde att "spontant" åka ner till Storken, vi skulle egentligen bara göra ett journalsamtal inför att starta med insemination till hösten 2012 i väntan på att komma fram i Sverigekön. Men så tyckte de där på Storkkliniken att det var större chans att bli gravid när man just spolat sina äggledare (vilket man måste göra innan insemination) och 6 månader framåt. Så då bestämde vi där och då att vi på nästa ägglossning skulle göra ett försök. Sagt och gjort och utan några större förväntningar eller ha hunnit förbereda sig så åkte vi ner 12 dagar senare och inseminerade min fru.
Och här är vi idag!
Det jag vill säga med vår historia är att tyvärr kan man fundera ihjäl sig om man skall fundera på när det är rätt. Ingen tid är rätt! Men man växer in i det med vägen.. om 2,5 månad kommer vår knodd och jag tror inte jag kommer vara förberedd då heller. Men jag vet att jag kommer älska honom mer än allt och det räcker för mig.
Tiden är inte optimal någonstans. För oss där den bärande mamman just blev erbjuden en utlandstjänstgöring. Ja hon hinner vara lite ledig, max 5 månader men sen flyttar vi..jag som egentligen ville söka högskola i Stockholm men som kommer bli hemmafru i några år och plugga annat på distans..
Det viktigaste att veta är VEM man skall sätta ett barn till världen med. Vet man det då är man förberedd nog..
Lycka till!