Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Kastrera våldtäktsmän?

maaammaaa skrev 2012-12-30 20:29:15 följande:
    Man hör ju ibland att våldtäktsmannen tyckte att kvinnan var så sexig och utmanande så hon får skylla sig själv. Klart jag tycker inte man ska elda upp någon sexuellt om man inte vill gå hela vägen. I de fallen tycker jag att lustdämpare kan vara till nytta. Tom p-piller kan dämpa lusten.
    Det hör man möjligen från personer vars förståelse för vad våldtäkter sträcker sig till "det är när en man har sex med en kvinna mot hennes vilja". Man kan också säga att dessa personer har noll koll.

TS:
    Det finns väldigt begränsat material som ger stöd åt att det skulle ha någon effekt mot våldtäkter. Att då införa ett straff som kastrering är ganska extremt.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    maaammaaa skrev 2012-12-30 21:05:47 följande:
    Jag menar förstås att män som våldtar med motiveringen att tjejen var sexig borde få lustdämpande. Jag har noll koll på våldtäktsproblematiken och varför män våldtar men jag har blivit varnad för att gå för sexigt klädd eftersom man lättare får efterhängsna killar efter sig.
    En bra anledning kan tyckas. Men det finns en väldigt viktig sak som måste påpekas här. Efterhängsna killar är inte samma sak som våldtäktsmän. Klädsel spelar liten roll vid våldtäkter.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Politikus Inkorektus skrev 2013-02-12 01:24:54 följande:
    Låta både gärningsman och offer testas med lögndetektor?
    Menar du att lögndetektor är ett tillförlitligt sätt att avslöja lögner?

Det finns väldigt lite belägg för att det fungerar överhuvudtaget.
Svar på tråden Kastrera våldtäktsmän?