• Frozen

Vägar sluta med blöja 6 år

cosinus skrev 2013-01-04 21:27:57 följande:
    (jag visste när hon var kissnödig och så spolade jag varmvatten på hennes fötter så hon inte kunde hålla sig)
    Allvarligt, fungerar det? Gjorde du det när hon satt på pottan alltså? Hur lång tid tog det innan hon började kissa?

Låter fascinerande, vet ju att det är ett känt bus på folk som sover men inte hört att man kan använda det vid potträning :) 

Empan36, jag tycker det är riktigt dåligt att ni inte fått hjälp av BVC hittills, det är uppenbart en låsning hos er dotter då hon inte vill försöka själv, trist att BVC inte vill agera tidigare men tryck på ordentligt så fort hon fyller 6.
    Vilket datum har hon själv som mål?  
  • Frozen
    cosinus skrev 2013-01-04 22:11:59 följande:
    Japp funkar skitbra :) Med killarna så har jag bara spolat fötterna och låtit dem kissa i duschen men med tjejen så ställde jag pottan i duschen ist just för att vänja vid pottan.

Det beror på hur kissnödigt barnet är men allt från 2 sekunder till 1 minut. Har det tagit längre tid har vi bara konstaterat att det inte kom kiss den gången och försökt senare och då har det inte varit några olyckor på iaf 30 min om det inte kommit kiss på den tiden.
    Jag testade idag, badbalja under toaletten (potten gillar hon inte) och hällde varmvatten på hennes fot med en liten vattenkanna. Kom inget kiss trots att även kranen stod och smårann, tillslut ville hon inte sitta kvar längre och jag gav upp efter kanske 2 minuter. Får försöka igen vid bättre valt tillfälle. 

Förlåt för lånet av tråden TS, jag hoppas det går toppen nu nästa gång ni gör ett försök Lycka till, ser fram emot att höra hur det går. 
Svar på tråden Vägar sluta med blöja 6 år