• Maria 79

Vägar sluta med blöja 6 år

Jag vet inte tyvärr.., jag har en tre och ett halvt årig som är lite likadan. Hon är dock blöjfri hemma och går på EN av våra två toaletter, men vägrar gå på toa nån annanstans, på dagis, hos vänner eller släkt.
    BVC har inget konkret att ge, utan säger som till er att strunta i det, det går väl över så småningom... Men jag vet inte.
    Hennes kusin som är mkt äldre (20 år) höll på så hela skoltiden också. Hon hade inte blöja i skolan däremot höll hon sig hela dan tills hon kom hem och kunde gå på toa...
    Om vi inte har blöja med oss så håller sej dottern fleeeera timmar fast hon är hysteriskt kissnödig och sätter man henne på toa hos nån annan skriker hon och håller sig.
    Att kissa utomhus funkar dock för henne. Men det är ganska meckigt på vintern så nu har hon blöja när vi är iväg.
    Det har varit såhär sen i våras och blivit värre och värre. I början kunde hon gå på toaletter varsom ibland och alltid iaf hos två av våra släktingar men det har hon också slutat med nu.
    Vi va utomlands i somras och då gick det bra att gå på resturangtoaletter etc, tom nån bajjamajja på stranden, men helst ville hon gå i vårat hotellrums toa...
    BVC säger att hon utövar kontroll/makt på det sättet och vi ska låta det vara ett tag...

Svar på tråden Vägar sluta med blöja 6 år