Se hit ni som äntligen blivit gravida efter år av kämpande
Hej!
Vi hade försökt i 3 år med IVF, 6 misslyckade försök (eller 5, för ett nedfryst embryo dog när det tinades upp). Jag har generellt sett problem med mina tarmar och upplevde att jag blev ganska sjuk vid varje ägguttag och återinsättning. Det var som om hela buken blev irriterad och jag fick nån inflammation av själva ingreppet. Det kändes inte bra att kroppen var i så dåligt skick, att vara helt däckad när ett embryo skulle försöka fästa. Så till slut testade vi att bara stimulera en ägglossning (med sprutor), och att vi helt enkelt hade sex som vanligt när det var ägglossning. Det funkade på andra försöket! Det kan ju vara en slump att det funkade just då, men jag har en känsla av att det funkade för mig för att min kropp blev alltför påverkad av IVF:en och att det passade mig bättre att bara se till att jag hade ägglossning.
Det var ju väldigt mycket billigare också, jämfört med IVF:en...så om jag fick göra om allt, skulle jag nog börja försöka med den här typen av lättare behandling ett par gånger innan jag gick på det mer tyngre, som IVF.