• tvåbarnsmor89

Ni som pumpar ur och ger på flaska

Hur gör ni om ni är ute på stan eller åker bil? Har ni med urpumpad mjölk om så hur värmer ni den?

• Svar på tråden Ni som pumpar ur och ger på flaska
  • Kat91
    tvåbarnsmor89 skrev 2012-12-29 13:43:01 följande:
    Hur gör ni om ni är ute på stan eller åker bil? Har ni med urpumpad mjölk om så hur värmer ni den?
    Vår son åt på väldigt precisa tider så vi var ute/åkte bil precis när han hade ätit. Annars drygade vi ut med ersättning om det skulle bli nåt strul. Det är ju svårt att värma ute just för att man inte får micra.

Men ett tips för bilen är flaskvärmare med adapter till bilens 12-voltsuttag Det kan ju även lösa situationer på stan om man har bilen i närheten!

Jag pumpade dock bara motsvarande helamning i 5 veckor så vi hann liksom aldrig få behovet att röra oss så mycket utanför hemmet att det blev ett problem
  • Pissenisse

Ifall vi bara skulle till stan så pumpade jag innan vi stack och så drack han den i rumstemp. Busenkelt!

• ELLEoClara

Gav rumstempererad bröstmjölk om jag bara var borta kort stund.

Gav ersättning ibland. ( tetrorna med färdig ersättning är toppen som reserv i skötväskan)

Vid längre utflykter tog jag med fryst bröstmjölk, termos med hett vatten och en större plast mugg att  värma i.

• Takex

Beror lite på, ska jag hem till en vän så tar jag med en fryst påse i ett fodral som jag har.
    Ska vi ut på stan så har jag mjölken i ett värmefodral, det klarar den 6 timmar i.

Nu när det är kallt tar jag med mig små värme påsar men på sommaren kommer jag bara låta dom vara i fodralet :)

• Sweno

Hade handpump med mig som jag bara skruvade direkt på nappflaskan. Pumpade snabbt ut mjölk och gav direkt. Så gjorde jag ofta på nätterna också. 

Svar på tråden Ni som pumpar ur och ger på flaska