• Lindation

Så less på detta nu!

De är så här att min sambo har en dotter sen innan (blir 7år nu). Och ingenting fungerar som de ska. Jag har nog inte varit med om värre kommunikation. Dr tycker jag är mycket viktigt, framför allt för barnet. Vi har själv en gemensam dotter som blir 2 nu. Vet inte var jag ska börja. För de första är de mamman som valt att flytta ca 10 mil härifrån, hur funkar de? De har sambon inte ens haft en tanke på att kolla upp!? De är hon som ska bestämma allt tycks hon tro, de gör mig galen!! Vi har en familj här också. Vi har henne varannan helg och då tycker inte jag att hon har rätt att gå och boka en resa och se. Komma och säga att vi måste byta helg för att dom redan bokat!? Ja men vi ska ha kalas då säger vi, men de visste inte mamman sa hon. Nej och hon behöver väl inte veta vad VI har planerat in på VÅRA helger med tösen? En annan sak är att ingen av oss har körkort och de visste hon när hon flyttade. Min svärfar har varit fruktansvärt snäll och ställt upp och kört dom här 10 milen dit & 10 milen hem. Och de vet hon också! Nu är min svärfar väldigt sjuk och ligger på sjukhus. Vi har pratat med henne och berättat och erbjudit bensinpengar bara hon kör. (Vilket jag inte ens vet om hon ska ha då de är hon som flyttat långt bort?) Men nja de är ju jobbigt och då är de precis som att hon tar detta "tillfället i akt". "Kan inte köra nu på ett par veckor så vi får se när hon kan komma." Detta gör mig galen och de tär på vårt förhållande. Vi är också en familj och jag anser att hon inte kan klampa in och ändra om i vårt liv heeeela tiden! Tips och hjälp? Har tyvärr en sambo som är lite av en optimist och inte ser de på samma sätt som mig! ;(

Svar på tråden Så less på detta nu!