Inlägg från: hösttussilago |Visa alla inlägg
  • hösttussilago

present till 2-åring?

Vi har en liten kille som snart fyller två år.
    Och nu efter allt julklappsöppnande så sitter vi här och funderar på vad han ska "önska sig". Han har ju redan fått det mest eftertraktade till jul!

Dessutom så har han en storebror som han ärver av - så de flesta grejer som han kan tänkas behöva finns ju redan här hemma (trehjuling, pulkor, kläder, leksaker, duplo, tågbana...).
    Han är ju vår grabb, så de är klart att vi vet vad han gillar (bilar och Bamse ligger på topp)  - men som sagt så känns det inte som att det finns ngt som han "behöver". Med det menar jag något som han verkligen skulle använda, han har ju fullt upp med det han redan har! Och jag AVSKYR att köpa bara för att köpa!

Har ni några smarta förslag på saker en 2åring kan ha glädje av.
    Saker som inte bara blir liggande!

Vi har tänkt att han ska önska sig målarfärg och gipsfigurer av släkten. Kanske en läslampa ovan sängen. Och kanske en stor lastbil eller ngt (även om han redan har massa bilar).
    Men erfarenheten säger oss att det är fler än så som kommer vilja ha förslag på inköp....

• Svar på tråden present till 2-åring?
  • hösttussilago
    Flickan och kråkan skrev 2012-12-28 09:57:34 följande:
    Jag skulle köpt en spring-/balanscykel om han inte redan har det efter storebror. Båda våra har fått det när de fyllt 2 år. De har mer eller mindre bott på dem efter det och suveränt för balansen och den fortsatta cyklingen.
    Ja, springcykel kanske vore något! Men är inte det för äldre barn? Vi som tänkt köpa det till STOREBROR till sommaren (då är han 3.5 år. Tänkte att lillebror då får ärva hans trehjuling). Känns lite dumt om lillebror får en springcykel, när storebror endast har sin trehjuling....? Eller när började era använda springcykel?
  • hösttussilago
    Flickan och kråkan skrev 2012-12-28 10:09:42 följande:
    Båda mina fick sin när de fyllde 2 år. Storebror var lite försiktigare inledningsvis och vi köpte en för stor cykel - tyvärr - så han var cirka 3 år när han verkligen började cykla på den. Lillebror susade fram som han inte gjort annat en vecka efter att han fyllt 2 år. Lillebror började cykla vanlig cykel utan stödhjul strax efter att han fyll 3 år och storebror när han nyligen fyllt 4 - alltså efter ett drygt års cyklande på springcykel för båda. Ingen av dem är några motoriska giganter på något sätt, storebror har tvärtom varit sen, så det har verkligen varit kanon för dem båda. De har fått jättefin balans och kroppskontroll.

Puky LRM passar fint för en 2-åring som inte är så lång. Jag har små pojkar. Här har du en 2-åring på en puky - kunde varit min yngsta, men är det inte :

" rel="nofollow" target="_blank">

Tack, flickan och kråkan!
    Detta verkar lovande! :)
    Tycker dock att Puky LRM verkar så dyr (vet inte vem vi kan önska ngt så dyrt av och själva har vi det knapert). Nästan 800:- på skavileka.se (ända återförsäljaren jag hittar och finns ingen på blocket) - vet du ngn billigare återförsäljare?
  • hösttussilago
    Flickan och kråkan skrev 2012-12-28 10:23:19 följande:
    Tyvärr. Vi köper begagnade cyklar till våra barn, men det är svårt att hitta de riktigt små springcyklarna på begagnatmarknaden - inte så många som har dem. Vi köpte vår Puky ny. Det blev en kombinerad födelsedagspresent så både mor- och farföräldrar var med och delade på kostnaden och presenten. Du hade kunnat få köpa vår, men nu väntar vi lite oväntat nummer tre så vi ska behålla den lite längre.
    Oki, tack ändå! :) Vi får hålla ögonen öppna på blocket etc.

Och grattis till trean!! Roligt! (även här väntas det visst en trea! :)
  • hösttussilago
    Flickan och kråkan skrev 2012-12-28 10:30:27 följande:
    Grattis tillbaka då .

Titta på olika modeller. Det beror ju på hur långa de är. Jag har korta barn så behöver små cyklar. Kettler har ju en 10-tums som är rätt liten också och kostar hälften av pukyn. Men de behöver kunna sitta på sadeln och nå ner ordentligt till marken med båda fötterna 
    Ska kika. Tack!
Svar på tråden present till 2-åring?