hösttussilago skrev 2012-12-28 10:02:15 följande:
Ja, springcykel kanske vore något! Men är inte det för äldre barn? Vi som tänkt köpa det till STOREBROR till sommaren (då är han 3.5 år. Tänkte att lillebror då får ärva hans trehjuling). Känns lite dumt om lillebror får en springcykel, när storebror endast har sin trehjuling....? Eller när började era använda springcykel?
Båda mina fick sin när de fyllde 2 år. Storebror var lite försiktigare inledningsvis och vi köpte en för stor cykel - tyvärr - så han var cirka 3 år när han verkligen började cykla på den. Lillebror susade fram som han inte gjort annat en vecka efter att han fyllt 2 år. Lillebror började cykla vanlig cykel utan stödhjul strax efter att han fyll 3 år och storebror när han nyligen fyllt 4 - alltså efter ett drygt års cyklande på springcykel för båda. Ingen av dem är några motoriska giganter på något sätt, storebror har tvärtom varit sen, så det har verkligen varit kanon för dem båda. De har fått jättefin balans och kroppskontroll.
Puky LRM passar fint för en 2-åring som inte är så lång. Jag har små pojkar. Här har du en 2-åring på en puky - kunde varit min yngsta, men är det inte
: