Inlägg från: görabebis |Visa alla inlägg
  • görabebis

Solstrålarna

Det kommer bli några dagar av 'nederlag' för oss nu, men sen vänder det o hoppet tänds :) lite depp får man vara. Tyvärr bestämmer vi ju inte över våra kroppar.

Känns som jag håller på att få urinvägsinfektion :( och mens :( dålig combo!

• görabebis
    MissKaos skrev 2012-12-28 12:14:04 följande:
    Men då får du ju ett missfall nu. Inte mens?

Jag hade ju med blödningar med sonen. Tom gynekologen trodde det var ett mf. Men det var det inte, det fanns ett tickande hjärta därinne.

Jag väntar nu på mens. Jag behöver er hjälp nu: Har ju tagit en massa neg tester och tror inte att jag är gravid. Jag hade utslag på ÄLstickan den 13:e. Mao Äl senast 15. Jag gissar mig då till att BIM blir 29:e. Min cykel varierar jag har inte haft koll så noga innan, men nu har den varit 28-30 dagar. När hade ni eg räknat sm BIM? Och, spelar det eg ngn roll för gravtesternas skull? Det BORDE ju var ÄL+14? Sen tänker jag att man KAN ha flera LH stegringar under en cykel va? Jag hade ju inte jättestarkt utslag på stickan... Skulle jag då ha kunnat ha en ¨LH stegrin några dagar senare (hade då en liten liten mini droppe blod i trosorna) Jag trodde då att det berodde på att vi ahde ahft så mkt sex att slemhinnan helt enkelt blödde lite. Ngt som har en aning? För isf skulle jag ju kunna ha BIM några dagar senare än jag tror? Blodet var där ca 17 gissar jag. Vi hade sex 11+13+14+15+17  runt BIM. Innan dess men, men senare blev det dåligt med det förkylningar etc.. Är det någon som har erfarenhet?
    Mår illa och ömma bröst, men det kan ju lika gärna vara PMS. Kan få så ibland. Eller, jag tror inte det är ngt denna gången. Ska satsa på nästa! Har ju betällt massor med ÄL tester nu funderar på att Äl testa en vecka efter första utslaget denna månaden för att se vad som händer?Vad tror ni? *HJÄLP* Någon med erfarenhet?

Detta är vår första gång vi försöker, men vi hade sex i ja, hm 10 dagar i streck kanske (semester hihi) och min ägglossning enl min uträkning ej test var mitt i ungefär.
    Jag hade oxå en mini-plutt-liten blödning/blodfläck i slutet av dagarna, trodde också det berodde på för mycket sex o bad m.m. ;) 
     Min cykel brukar vara 30-31 dagar, kommer vid lön typ haha bra o komma ihåg ;) Den har halvt om halvt kommit nu kan man säga, tror även jag har urinvägsinf på g men det som kommit hitills är mer som blodigaflytningar, inte alls som jag brukar ha.. första försöket o allt så känner mig alldeles ny med detta.. brukar ej ha några pms besvär så har fått för mig att jag "borde känna" när jag blir gravid.. o nu står man här o känner sig inte som vanligt, men både rsfu i början av veckan visade neg och cb visade neg i onsdags.
    Kroppen och hjärnan spelar en nog ett spratt tror jag. 

Gillar att gruppen kallas solstrålarna, börjar man läsa inläggen är de ju så där glada ;) haha men solstrålar är vi! o eftersom vi har äl ungefär samtidigt allihopa så gissar jag att humöret o hoppet o deppet kommer svänga ungefär samtidigt. Kul!
  • görabebis
    MissKaos skrev 2012-12-28 20:50:55 följande:
    Fy. Ömma bröst, illamåeende av och till. Jag är ju sjuk (jätteförkyld, haft feber, sonen har haft mkt med magen när han hade detta ont, inte ätit etc) Imorgon BORDE ju vara BIM.Jag har nu listat ut att alla testerna jag beställde kommer tidigast 2/1 *suck* Verkar inte som om posten har delat ut här idag! *gah* Hon skulle försöka få med dom innan dm tömde lådan igår -då ska dm väl vara framme dagen efter? Kanske ska kolla lådan igen.. Vi hade inte fått någon post, och noll räkningar verkar så himmla osannolikt :-/

Jag beställde från samma som dig på tradera tror jag och jag fick mina idag. Jag bor i göteborg o blev förvånad över att de kom så fort. Jäkligt massa tester har jag nu. Perfekt till nästa månad! :)
  • görabebis

Misskaos Jag beställde precis efter dig. Igår fm/lunch.

Posten är väldigt tidig hos oss, men tycker du också borde fått dina.

• görabebis
    Hur gammal är ni/vi och hur ligger era förhållanden hur många månader/år pratar vi om  

Jag är 28 år och min man 31. Vi har nu varit tillsammans i 11 år (tden går fort när man har roligt hihi) och gifta i 1 år <3

Hur många barn sen innan och vaginal/kejsarsnitt ?

2 små hundar som räknas som barn för oss. små, små, den ena ska sova med huvudkudde o täcke på sig mellan oss tom.. gosigt tycker vi.

Var bor ni/vi ?   

I Göteborg

Jag har en neurologisksjukdom, narkolepsi (som med medicin fungerat väldigt bra de senaste 3 åren) Jag får sömnattacker utan medicin som jag beskriver bäst genom att jämföra när man blir kissnödig då söker man up toalett inom den närmsta tiden, man ställer sig inte bara o kissar rakt på gatan där man är ;P och så har min trötthet varit, jag behöver vila. Den har även sugit som f-n att ha utan medicin då jag har ett sömnbehov på 16 tim/dygn minst.. :(

Jag är väldigt tacksam över att min biologiska klocka inte satts igång än. Vi har rest (och reser) väldigt mycket och det har nog också bidragit till att åren gått så fort. och att jag verkligen sov bort 2 år hehe. Jag tror jag är så jäkla glad i stort sett varje dag över att jag inte sover bort mitt liv längre.. jag älskar att jobba och vara aktiv. Något som jag under en graviditet kommer få ge upp. Det kommer det vara värt, men det har gjort att jag gärna skjutit på att sätta igång med att göra barn.
    Jag vill ej äta mina mediciner under graviditet och vill få reda på så snart det bara går om det har tagit sig. Detta var vårt första försök så det är med lite spänning man startar resan till att förhoppningsvis bli gravid och få barn.
    Så jag kommer definitivt bli ett test freak, men känner att det är nödvändigt och min neurolog tyckte att det lät bra så det kör vi på :)

Oj långt det blev. Jag sitter på jobbet. Jobbar vakennatt, uska. Låter kanske tokigt med tanke på min sjukdom, men för mig fungerar det bäst kvälls o nattjobb, dagjobb är något som inte fungerar så bra tyvärr. Iaf inte mer än 3 dagpass på raken.. Kroppen är tokig ibland Tyst

• görabebis
    MissKaos skrev 2012-12-28 22:46:26 följande:

Du ska se att grannen har fått dom... Våran post delar ut som ett blint fyllo ibland.
    SUR blev jag Demon Jag ville undersöka dom när gubben sover + att han inte vet att jag har beställt...

Post-fyllot kanske tagit dom för att ha något att kissa på {#emotions_dlg.djavulsk}
    Vilken "otur" att jag fick mina idag som inte behöver kissa på något test på 1 vecka (blir o börja med äl då kanske) och du som vill ha hela helgen å dig att kissa på tester och analysera i det gömda ;)
    Det kom i ett brunt kuvert så inget stort, men ooooj va många test det låg i! var 50 st små förpackningar.

-Jag har bara beställt några grav- och äl-tester, kan va bra o ha så man kan testa "LITE" hahaha
    Men blev ju bara 150 för alla och det är ju vad 2 st cb kostar.
  • görabebis
    3 barns mamma84 skrev 2012-12-29 11:11:50 följande:
    Godmorgon flickor
    vad ska hitta på idag ? 
    Jag o min man ska fira nyår idag KyssHjärtaSkål 
    Jag jobbar ett hääärrrligt 18 timmarspass på nyårsaftonsnatt så vi tar det idag istället ;)
    Att jag fick mens igår passar perfekt, det blir trerätters, goda drinkar och bubbel.  
    Bara njuta och ha en riktigt bra kväll. Kärlek <3

• görabebis
    MissKaos skrev 2012-12-29 10:00:03 följande:
    var bor du? jag kan komma och lana test *s*

ingen mens. tappen kanns som nastippen. nu fattar jag hur det kanns! inte kant det innan. svagt uyslag pa altest igar. kan betyda mens pa g, eller roligare saker..

analys?

Jag bor i fiskebäck/ganska nära frölunda torg. Om du vill ha typ 10 test så kan vi mötas upp där imån.. Jag ska träna på sportlife vid frölunda torg imån vid 13 tiden. (Om jag ej blir bakis men tror jag ej vi firar ju nyår idag haha)O ska handla ett spel efter det på frö. torg. Jag behöver ju ej alla test, än! Vet dock ej vilka som är de känsliga/vanliga.. Har bara en jäääkla massa test!
  • görabebis
    MissKaos skrev 2012-12-29 19:53:01 följande:
    Synddet inte var i kortedala.. vi bor i kviberg. Synd, men vi får bli preggo samtidigt. Fiskeb är fint att promenera i

Nu vet jag ju..

Det är underbart att bo så nära havet och perfet för hundpromenader, men vi bor för 'stort'. Radhus 115 kvm bara vi och 2 små (3 kilos) hundar. Kan sakna stan..

Vi får se vad som händer.. Min lillebror bodde på vårmånadsgatan tills förra månaden!

Själv älskar jag loppisar och är ibland på kviberg eller ute vid återbruket/gamlestan.
  • görabebis

Jag tror att min äl var flera dagar senare än vad jag trodde. Den var nog när vi flög hem från mexico alt när vi kommit hem och jag var däckad i några dagars jet-lag från helvetet :/

Kommande äl blir nog ca 16/1 och Bim 30/1

Jag har ju äl test nu så ska kolla när den är. kan vara bra att veta när den är, mina perioder är ju lite oregelbundna emellanåt.

Svar på tråden Solstrålarna