• Tenshi

Solstrålarna

floppan2008: Hoppas det känns bättre snart! :( Känner igen mig i det där, sitter också och "trackar" graviditeten (som kanske bara finns i mitt huvud) maniskt, räknar ut vilken vecka jag är i, BF och så. Börjar känna mig helt knäpp så nu vill jag bara bli av med osäkerheten. Jag ska testa imorgon på BIM-1 eller -2 ungefär. Hade inte så bra koll på ÄL den här månaden men har BIM nu innan nyår iaf.

• Tenshi

Hmm, jag som trodde att jag hur lätt som helst skulle kunna se om ett test är positivt.
    Så sitter man här ändå och känner sig smådum... Obestämd

Jag har gjort säkert 60 likadana tester det senaste halvåret men aldrig fått mer än ett par ljusgrå "om man vrider och vänder på testet framför en stark lampa kan man nästan ana var kanten på icke-strecket är"-streck. Mina vanliga (negativa) test brukar vara helt blanka. 

De senaste 2-3 dagarna ha jag däremot fått "spökstreck" på precis alla test jag gjort (både RFSU:s vanliga, Testlagrets och Apotekets egna) och jag har gjort typ 10 stycken nu.

Här är det senaste, taget för ca 12 timmar sedan. Jag höjde kontrasten/färgintensiteten lite då ljuset i badrummet inte var det bästa att fota i men för blotta ögat såg det ut precis som på den nedre bilden. 

Jag har aldrig tidigare fått ett streck som suttit på rätt ställe och varit lika brett som kontrollstrecket, är faktiskt lite smått chockad. (Och helt i onödan kanske, om det bara finns i mitt huvud?)

Testet är från Testlagret och båda bilderna är tagna inom tidsgränsen, alltså efter 5-10 minuter ungefär.
    Vad ser ni? Kan det vara början på ett "riktigt" plus?

• Tenshi

Tack alla ni som lånat ut era ögon! Glömde säga att jag har BIM eller BIM+1, men räknar som om BIM var idag (för säkerhets skull). Solig

Oj, såg först nu hur dåligt man faktiskt ser bilderna på datorn, är ju van vid att vara inloggad på mobilen... Testar imorgon också, trots att jag inte planerar att dricka alkohol, men är det inte solklart positivt då ska jag inte testa igen förrän på fredag. Då ska jag testa med CB Digital direkt, förutsatt att mensen inte dykt upp innan dess.

babylängtan20: Jag tycker också att det ser svagt positivt ut, även om det är lite svårt att avgöra, men jag vågar ändå inte lita på det till 100% efter bara det här testet. Nu förbereder jag mig på ett starkt (starkare?) plus eller en lååång veckas väntan...

ÄL 13/12
    BIM 30/12  

• Tenshi

Och babylängtan, jag håller också tummarna för dig. Det behöver ju inte alls vara MF, kan ju lika gärna bero på att din kropp inte riktigt hunnit förstå att du är gravid. ;)

• Tenshi
    Jag lägger till mig själv i listan. Glad

BIM och ÄL Lista

Soffan ÄL 10/1 BIM 24/1
    CA5ÄL 14/1  BIM 28/1 Konstigt det kändes att skriva 1 (januari)
    MissKaos -BIM antingen 29/12 eller 31/12 eller 2/1 (neg tester. Sista idag: spökade lite på det testet)
    görabebis ÄL 16/1 BIM 30/1
    Tenshi ÄL 13/12 BIM 30/12
  • Tenshi

Testade igen för några timmar sedan, BIM+2. Lite onödigt kanske, men... Skäms

Det ser tyvärr(?) nästan precis ut som det gjorde i förrgår men "strecket" kom fram betydligt snabbare idag (det tog bara någon minut innan det visade sig den här gången). Dessutom fastnar det mycket bättre på bild nu, det här har jag inte trixat med på något sätt.

• Tenshi

floppan2008: Tack! Blir helt skakis nu, känns inte som att det kan vara sant. Testar med digitalt på fredag, då borde det ju visa positivt om det är något. Hoppas, hoppas... :)

• Tenshi
    MissKaos skrev 2013-01-01 18:56:21 följande:
    Vad duktigt av dig att stå ut så länge!
    Gör du ngt annat test innan?
    Imorgon hoppas jag mina tester kommer. Dax att borja trana for gbgvarvet och sthlm Marathon nu, men jag har en envis skada så jag kan inte träna alls som jag vill! Nu har jag sviktande motivation med. Alternativ träning är inte lika kul och jag hoppas ju bli gravid o inte kunna springa! Samtidigt sa trivs jag inte nar jag inte tranar...

Jo, jag ska iaf försöka stå ut hela veckan men om jag känner mig själv rätt så kommer jag förmodligen smygtesta fram till dess (har ju ändå flera Testlagret-stickor här hemma så det gör ju ingenting egentligen). Gör nog ett varannan eller var tredje dag, då slipper jag ju gå och längta till "riktiga" testdagen och ha test-abstinens samtidigt.

Jag kommer nog ändå inte att kunna ta in ett positivt resultat förrän jag ser det på ett digitalt test, så egentligen är nog testandet med stickorna mest för att övertyga mig själv.

Känns lite som att jag hela tiden måste få svart på vitt att jag inte bara inbillar mig alltihop och att det faktiskt finns en anledning att fortsätta testa. Om stickorna börjar bli ännu tydligare innan helgen vet jag att jag kommer att lägga upp bild här direkt. Oskyldig

Jobbigt med träningen... Hoppas att det löser sig för dig på något sätt eller att du blir gravid, då får du ju åtminstone något annat roligt att fokusera på. 
  • Tenshi
    Sanna890 skrev 2013-01-01 18:40:28 följande:
    Alla tjejer se hit :D skulle det inte vara roligt om alla la in en bild på sig sj, skrev en liten text om vart vi bor, hur gamla vi är och vad vi jobbar med och lite så?:) skulle vara roligt att lära känna varandra ännu bättre :) lr vad tkr ni?:)

Vi flyttar till Umeå om några veckor. Jag är 24 år (fästmannen är 31) och ska snart börja utbilda mig till något inom djurvård, förmodligen till djurskötare.

Fästmannen och jag har varit tillsammans i snart ett halvår men jag flyttade in hos honom redan efter två månader. Vi hade båda två flera husdjur vardera redan innan vi flyttade ihop så nu bor vi tillsammans med ett flertal katter och hundar.
  • Tenshi
    MissKaos skrev 2013-01-01 19:55:05 följande:
    Har du många stickor kvar? Dom kostar ca 4kr st  va? Jag kommer testa som en galning när mina tester kommer! Eller ja, nästa månad nu känns det ju rätt kört..
    Hade tagit en ny sticka imorgon om jag hade varit du, men jag är ju testtokig med.

Jag måste erkänna att jag redan har hunnit "fuska" och testat ytterligare en gång nu på kvällen. Och det blir nog mint ett test imorgon också och dagen efter det... Testberoende som man är.

Testlagrets tester är ju inte alls så dyra så länge man köper dem i stora "familjepack". Nu har jag nog iaf minst 10 st stickor kvar (plus mitt CB Digital som ligger och väntar på mig).

Jag måste bara berätta en sak! Testet jag tog nu pp kvällen var, trodde jag först, helt negativt men sedan när jag höll upp det mot en stark lampa så såg jag något jag aldrig sett på något test förut - strecket fanns där och det blev t.o.m ljust rosa i motljuset! Förvånad

Nej, nu börjar jag ju känna att jag kanske faktiskt vågar hoppas på riktigt den här gången... 
  • Tenshi
    Sanna890 skrev 2013-01-01 22:13:25 följande:
    Här har ni mig :)

...shit, du var ju inte lite snygg! Förvånad
Svar på tråden Solstrålarna