• Pommac

Solstrålarna

Ååå vilket fint namn tråden fick! =) Hänger på jag också. Rätt säker på att jag får mens i morgon. Bara vänta och se nu. 

• Pommac
    MissKaos skrev 2012-12-27 21:27:33 följande:
    Hittade hit!
    Sitter och spelar onlinespel och kokar datorn.. Sjuk och mens på G.. Det sista är värst!!
    Usch, mens och sjukdom är = värst!!! Tänk att man alltid blir dubbelt så sjuk när man har mens! 
  • Pommac
    CA5 skrev 2012-12-28 09:48:43 följande:
    God morgon.. Rosa på pappret idag! Åh, vad tusan :( sätter säkert igång ordentligt idag. Har inga menskänningar överhuvudtaget så är lite förvånad.

Hoppas så klart att det är som för din kompis Floppan2008, men tror ändå inte det.

Jaja... Bara att försöka igen!
    Nej vad trist!!!

Har du fortsatt blöda?

Min mens har inte dykt upp än men den gör väl det snart... Har mensmage nu så. 
  • Pommac
    floppan2008 skrev 2012-12-28 19:21:35 följande:
    CA5 hur har det gått? Hur har det gått för er andra? Vad är det för fel när msn vet att man har ÄL och har sex men ändå inte blir gravid? Kan inte smälta att min kropp jävlas. Känns bättre idag! Väldigt kort mens! Massor igår och i natt hade jävulska smärtor igår men inget idag. Mensen verkar redan slut... Min mens har blivit extremt kort! Har aldrig haft mer än typ 3 dagar men nu är den ju bara typ ett dygn. Innebär detta att mon livmoderslemhinna inte blir så tjock längre? Det är ju i den som ägget ska fästa. Fasen vad man oroar sig...
    Har du testat så du inte är gravid? Har du frågat någon barnmorska? (fråga här på forumet) Jag har alltid mens i ca 6 dagar men då har jag bara riklig mens kring dag 2-4. 

Jag mailade och hörde med en barnmorska (Då vi har hållit på i åtta månader nu) hon sa att vi måste sluta röka/snusa (om vi gör det) i fall vi ska få hjälp. Mannen snusade så han ficka tvärsluta stackarn! Men nu hoppas vi att det ska vara det som har varit problemet... Bara försöka några gånger till nu så kanske det går....
  • Pommac
    CA5 skrev 2012-12-28 20:18:34 följande:
    Väldigt sparsamt.. Stoppade i en tampong i morse vid 11 tiden (stor, för jag ingen annan storlek o inget trosskydd). Tog ut den nu för att se hur mkt det har blött och det var inte alls mycket. Jag vet att inte är bra att ha den så länge men det gör så ont att dra ut den när den är torr.

Får se hur det utvecklar sig. Inga smärtor eller så i alla fall.

Pommac, har du gjort något test nyligen då?

Floppan2008, jag fattar det inte heller. Vet att jag prickade in min äl.. åh! Tycker också du ska höra med BM vad det kan bero på. Hon vet säkert! Försök inte analysera det för mycket... då slutar man aldrig :)

Ja, jag gjorde ett test nu ikväll. Dock hade jag inte hållt mig så länge, bara 2,5 timme (Vet inte om det spelar någon roll?) Ska testa i morgon på morgonen om jag inte fått mens innan dess. Det kan ju vara så att jag inte hade någon ägglossning denna omgång. (jag hade testade inte med några stickor denna gång). Ska du testa i morgon om du inte får mer mens? Eller väntar du?
  • Pommac
    MissKaos skrev 2012-12-28 20:50:55 följande:

Fy. Ömma bröst, illamåeende av och till. Jag är ju sjuk (jätteförkyld, haft feber, sonen har haft mkt med magen när han hade detta ont, inte ätit etc) Imorgon BORDE ju vara BIM.

Jag har nu listat ut att alla testerna jag beställde kommer tidigast 2/1 *suck* Verkar inte som om posten har delat ut här idag! *gah* Hon skulle försöka få med dom innan dm tömde lådan igår -då ska dm väl vara framme dagen efter? Kanske ska kolla lådan igen.. Vi hade inte fått någon post, och noll räkningar verkar så himmla osannolikt :-/

Usch, det låter inge kul. Krya på dig! 
  • Pommac
    CA5 skrev 2012-12-28 21:35:51 följande:
    Jo, det är klart att det spelar roll. Ta ett nytt imorgon bitti.. Säkrast då! Hoppas inte mensen hinner komma tills dess. Håller tummar och tår Jag funderar på att ta imorgon bitti.. Får se hur jag känner då. Kanske väntar ytterligare en dag. Vilka test använder du?

Ja, jag ska göra det antingen imorgon eller i övermorgon! Nej har inte alls ont.. någonstans! Jag förstår att det kan kännas lite stressigt ang med din vän. Men ni kommer ju ha barn samtidigt även om det skiljer t ex två månader. Ni kommer ändå kunna mysa med era bebisar tillsammans!
    Ja, än lever hoppet. Har inge direkta känningar på mens men jag tycker kroppen är olika varje gång (inför mens) ibland har man världens värk och ibland har man ingen värk alls. Så underligt! Jag googlade bara på billiga tester och tog första bästa sida. Beställde de billigaste stickorna som fanns. Har ett CB digitalt hemma som jag tänkte vänta med att använda tills jag får utslag på riktigt (om det nu händer någon gång).
    .
  • Pommac
    CA5 skrev 2012-12-28 22:00:58 följande:
    Håller med om det. Det kan variera så det blir väldigt svårt att läsa av kroppen.

Jag har aldrig provat billiga tester, men de verkar vara bra. Jag har från TL.. ett kvar bara.

Du får uppdatera oss om hur det går imorgon :) Jag kommer nog vakna jätte tidigt så att jag se om det kommit mer blod och om inte, använda mitt sista testa.
    Ja det är verkligen svårt när de är olika ibland (oftast har jag värk i låren några dagar innan och på första mensdagen, sedan brukar värken bli mildare). Men ibland har jag inte haft någon värk alls. Man vet aldrig helt enkelt. Bara vänta och se. Ja, jag får uppdatera i morgon när mensen har kommit. =) Konstigt nog blir jag nästan glad om den kommer börjar känns lite scary det här med barn (Har sett skräckfilm med barn nyss) Haha! Snacka om påverkad. 

Är det någon som vet om det är bra att hålla sig i ett X antal timmar innan man testar eller inte? Spelar det  någon roll? Står inget om det i mina instruktioner som jag fick med testen.  
  • Pommac
    3 barns mamma84 skrev 2012-12-28 21:40:29 följande:
    Inget att bli lessen över igentligen livet har en mening med allt.
    Man får bara acceptera detta och se om det bli en bebbe snart igen. 
    Trist... Men det är bara att kämpa vidare! Vi har ju denna underbara tråd att hänga i. =) 
  • Pommac
    Hur gammal är ni/vi och hur ligger era förhållanden hur många månader/år pratar vi om  

Vi är båda 27, Vi har varit tillsammans i fem år och är nygifta. ;)

Hur många barn sen innan och vaginal/kejsarsnitt ?

Inga men vi har två katter som är som små bebisar, kräks på natten, väcker en och vill ha mat osv... =) (ena katten är faktiskt född med kejsarsnitt) Höhö! 

Var bor ni/vi ?   

I Norrland.  
Svar på tråden Solstrålarna