Besa skrev 2013-01-07 12:29:59 följande:
Hej efter vår missfallutredning sa min läkare att jag ska börja äta trombyl som är blodförtunnade läkemedel det gör det är mer gynnsamt för ägget i livmodern samt att det minskar risken att man får blodproppar i moderkakan. Det upptäckte dem när min ängladotter föddes att det fans blodproppar samt gbs bakterier. Sen fick jag också börja äta folacin som är folsyra och pergotime som förbättrar min ÄL har en svag ÄL. Jag har hört om en kvinna här på fl hon förlorade tre barn efter v 20. När hon blev gravid med sitt fjärde barn så satte dem in tidigt kommer inte ihåg vilken v hon var i något som heter cerklage som hjälper livmoder att hålla upp bebisen. När hon närmade sig v 38 tog dem bort den. Idag har hon en frisk liten pojke.. Tänk dig förlora tre st FYFAN alltså.. Vi får inte ge upp vi ska ha våra bebisar snart kram
Hejsan!
Jag har äntligen fått svar från vår mikroskopiska undersökning av moderkaka, vår trombos analys och kromosom analys. Den mikroskopiska undersökningen visade på infarttecken. En hög misstanke på små proppar på moderkakan. Där av att vi förlorat våra barn. Trombosanalysen visade på lupusantikoagulans, att jag då har en viss benägenhet att bilda proppar. Tydligen är detta ngt förvärvat, inte ärftligt. Så idag har jag varit och tagit prover för att de ska fastställa diagnosen.
Hämtade även ut pergo så nu kör vi i gång igen.. .