Inlägg från: Arianrhod |Visa alla inlägg
  • Arianrhod

Kan man adoptera som singel?

Emeli skrev 2013-02-18 22:37:20 följande:
    Enskild adoption och inhemsk adoption är inte samma sak. Det är inte så många här på FL som har nytta av att känna till reglerna för inhemsk adoption i Brasilien eftersom det förutsätter att man måste bo i landet. En enskild adoption finns det däremot några som kan klara. Om man funderar på enskild adoption ska man kontakta MIA.

Det stämmer att dina inlägg var otydliga.

Det finns ju i och för sig dom som bosätter sig ett tag i ett annat land, för att kunna adoptera enligt det landets regler. Alltså, människor som inte skulle få medgivande i Sverige. Svenska myndigheter kan då inte längre göra något åt det, när de återvänder till Sverige med barnet.
  • Arianrhod

Blev nyfiken bara för att jag råkade läsa här!

Är det ett krav att man ska ha haft minst ett sexuellt förhållande för att få adoptera ensam..? Får oskulder alltså inte adoptera (även om de är hetero, men bara inte råkat träffa någon)? 

• Arianrhod
    KristenTjej84 skrev 2013-03-03 00:22:44 följande:
    Haha om man inte fick det så skulle det vara väldigt komiskt tycker jag..
    vad har ens sexuella historik att göra med huruvida man är en bra förälder eller inte?

Det är ju det jag undrar. För det är ett FAKTUM, att soctanterna frågar om sexuell läggning och relationer till män. Det har framkommit även i den här tråden. Vet inte om jag tycker att det är så konstigt, heller..? Om kvinnan är oskuld vid 30+, så KAN det bero på att hon har haft sex med kvinnor i stället. Att hon har en kvinnlig partner, och att de två planerar att uppfostra barnet tillsammans, bara det är här. Men inte uppger det, eftersom inget land adopterar bort sina barn till homosexuella.

Det KAN också vara så att t.ex. kontaktsvårigheter, social fobi och isolering ligger bakom att en heterosexuell kvinna aldrig fått till det, och det blir inte en bra miljö för ett barn heller.    

Jag vet förresten t.o.m. par som ansökt om att adoptera tillsammans, som fått frågor om de har ett bra sexliv...
  • Arianrhod
    KristenTjej84 skrev 2013-03-03 12:10:11 följande:
    Det finns andra orsaker till varför alla kvinnor som är 30 plus inte fått till det.
    Kan ha med att de är kristna eller muslimer(eller annan religion där man markerar hur viktigt det är att vara gift innan man skaffar barn)och vill vänta till äktenskapet och inte hittat rätt partner att dela
    livet med. Likväl kan de ha socialt liv och ha arbetat länge inom olika förskolor och ha mycket erfarenheter när det gäller barn.

Självklart behöver inte problem med att finna  partner att dela livet med ha någontiong att göra med människans religion eller tros uppfattning.
    Oavsett vad så tycker jag det inte har någonting med att göra med huruvida man blir en bra mamma/pappa eller ej.
    Man kan vara oskuld och ändå ha många vänner  o släktingar man umgås med.

Finns trots allt många sliskiga typer där ute som bara är ute efter sex. Ska man välja en sån för en one night stand för  att soc tanten ska tro man blir bra förälder?

Självklart inte, men nu önskade jag svar ifrån dom som VET i den här tråden. Hur soctanterna resonerar, alltså.
Svar på tråden Kan man adoptera som singel?