Inlägg från: M I M M I |Visa alla inlägg
  • M I M M I

Era erfarenheter av föräldrautbildning inför adoption?

Hej!

Vi ska snart börja vår ubildning inför adoption och jag undrar hur ni som redan har gått den har upplevt kurserna. Jag vet att det är olika på olika ställen, så berätta gärna var och när ni gick den.

Vi ska gå en kurs som anordnas av folkuniversitetet...

Jag vill gärna höra både ros och ris, och vilka tips ni har för oss som ska gå igenom den, vad kan vi vänta oss?

Tack för all information =)

Kram från mig

• Svar på tråden Era erfarenheter av föräldrautbildning inför adoption?
  • M I M M I

Tack så mycket!! Jag har funderat på det - vet inte hur många deltagare som kommer gå, än så länge var det bara vi och ett par till anmälda, och det krävs minst 3 par för att kursen ska gå... Så blir nog ingen stor grupp direkt, men vore kul om man klickade någorlunda så man kan ha bra samtal och så..

Tack för ditt svar!!

• M I M M I

Tack snälla Selma för ditt svar, många bra tips! vi har sikter inställt på 2 länder i dagsläget, också små, så jag känner igen det där. Har hunnit läsa igenom alla böcker om adoption som har varit ngt att ha på biblioteket i stan. Ska bli spännande att gå kursen, har höga förhoppningar på den känner jag

• M I M M I

Jättebra, ska kolla på utländska bloggar, har jag inte ens tänkt på! Tack!!!

• M I M M I

Iinte tack för ditt svar! Tråkigt att det var så på er kurs, är lite av min fasa tyvärr vilka var det som höll i er kurs? Skönt att ni hittade bra vänner i de andra kursdeltagarna, det hoppas jag med på

Lycka till vidare i processen!

• M I M M I

Ah, vad tråkigt att de hade den inställningen tyckte du att utredarna hade det med? Där vi ska gå är det folkuniversitetet som
    håller i kursen. Har ni hittat något land?

• M I M M I

Tack JP för kloka kommentarer! Självklart påverkar ju individerna kursen, speciellt om det är mkt gruppövningar mm. Lite dåligt att hon inte var uppdaterad, det har ju hänt en del på över 30 år...

Vi har "fastnat" för tre länder, men har också pratat med handläggaren så jag tror inte det ska vara något som ligger dolt. Men allt kan ju hända! Men det känns också viktigt att våga drömma lite

• M I M M I

Tack för boktipset!!och jag förstod att du inte menade något annat

Svar på tråden Era erfarenheter av föräldrautbildning inför adoption?