• summa21

Hur ska vi nå vår son? Autism??

Undrar hur det har gått för era barn. Känner igen vår son i mycket av det ni beskrivet

• summa21

Vår son har inre alls krävt den där närheten, tvärtom. Han var som ni beskriver lite väl lugn de första tre månaderna. Jag tyckte det var så konstigt att han aldrig skrek, han gnydde bara när han var hungrig. 
    Men sen när han började vilja saker ändrade det sig ju och han blir mycket frustrerad när han inte får det han vill. Jag känner igen honom i så i flera av de saker TS beskriver, tex det där hur han bara själv snabbt vill bläddra i boken och hur han verkar mycket mer med  när han blir jagad.

• summa21

Hej, vår son fick diagnos i maj förra året. Då var han 19 månader och vi hade legat på för att få en utredning. Idag är han 2.5 och det har hänt mycket. Svårigheterna finns där men också många styrkor. Taler kom igång ordentligt i höstas och nu pratar han mycket. han har resurs på förskolan vilket är jättebra för honom. hoppas allt går bra med era pojkar! Jag har också funderat mycket på om jag gjorde eller utsatte mig för något under graviditeten men har väl förlikat mig med att det inte finns något svar och att det nog är mer komplext än så.

Svar på tråden Hur ska vi nå vår son? Autism??