• Dimisi

Hur ska vi nå vår son? Autism??

UnikFamilj skrev 2012-12-29 23:26:32 följande:
    :D Ja, ofta sägs det vara så. Fast jag tror det varierar lika mycket som hos "neurotypiska barn" - medveten om att jag kan ha fel... Mina tre har alla varit intensiva, närhetskrävande. BARA sovit tätt, tätt intill (och sovit dåligt), varit otroligt "snuttiga" och har ammats och burits lääääänge, krävt sällskap, gos, uppmärksamhet. I olika grad och olika i olika perioder, men som små har de varit "mycket" helt enkelt. Ointresserade av andra och ganska avvisande, men inte av mig/oss.
    Vår son med autism och adhd var också sådan. Vi bar honom i sjal hela dagarna. När han inte hängde på oss i sjalen hade vi honom i vagnen inomhus samtidigt som vi såg till att vagnen var i rörelse hela tiden. 

Jag tror att dessa barn oftast är antingen väldigt smidiga eller väldigt krävande. Jag minns också att vår son sällan var helt nöjd. Det var som att vi alltid kämpade för att få ett tecken på att han var nöjd eller glad. Våldsamt bus var nästan det enda som fick honom att skratta hjärtligt. Och egentligen är han fortfarande likadan. Han vill visserligen inte blir buren längre, men han kräver ändå ständigt vår uppmärksamhet.
Svar på tråden Hur ska vi nå vår son? Autism??